RO EN
السلة فارغة

SBR Soletanche Bachy: Digitalizarea contribuie la imbunatatirea productivitatii

Lóránd Sata, General Manager, SBR Soletanche Bachy Romania, a folosit prilejul oferit de editia intai din 2022 a videoconferintei EURO-Constructii pentru a reitera experienta de trei decenii pe care compania o are pe piata locala, respectiv cea de aproape un secol la nivel global. ”Ne implicam in domeniul fundatiilor speciale si al tehnologiilor ingineresti geotehnice, fiind unul din liderii mondiali. La nivel de grup avem o cifra de afaceri de 1,6 miliarde euro si peste 10.000 de angajati activi in 70 de filiale. Acoperim o gama extinsa de constructii - civile, industriale, structuri din zona marina etc. Istoria revolutiilor industriale este indelungata, prima astfel de transformare presupunand mecanizarea prin folosirea puterii aburului, cea de-a doua axandu-se pe productia de masa, aparitia liniilor de asamblare si folosirea electricitatii, iar cea de-a treia automatizarea si aparitia computerelor in procesele de fabricatie. In prezent, Industry 4.0 mizeaza pe digitalizare, iar industria constructiilor este intr-o anumita intarziere, avand destul de mult de recuperat si necesitand arderea unor etape. Etapa curenta presupune implementarea unor concepte inovatoare precum Internet of Things (IoT) sau utilizarea echipamentelor conectate in retea. Daca facem o comparatie a anului 2020 cu perioada anterioara in ceea ce priveste numarul de obiecte IoT, constatam o crestere de 100 de ori, de la 0,1 miliarde in 1991 la 50,1 miliarde in urma cu doi ani. In esenta, actuala revolutie industriala reprezinta o fuziune de tehnologii, care estompeaza granitele dintre sferele fizice, digitale si biologice. Situatia actuala obliga companiile sa combine solutiile tehnologice si sa inoveze continuu, iar dintr-o asemenea actiune se naste o reconsiderare a modului in care firmele isi deruleaza activitatea. Trebuie precizat faptul ca schimbarea inseamna tocmai aceasta integrare operationala, realizata cu ajutorul digitalizarii si care in final duce la cresterea valorii adaugate. Daca in partea a doua a secolului trecut intre zona de concept, cea de fabricatie si cea de branding si vanzare curba valorii adaugate in functie de pozitia pe lantul de productie era destul de aplatizata, in timp aceasta s-a accentuat si indica adaugarea de valoare preponderent in zona de cercetare-dezvoltare, respectiv in cea de marketing. Tendinta se manifesta, in prezent, inclusiv in domeniul constructiilor, unde tot mai mult conteaza conceptul si proiectarea, in vreme ce etapa de realizare propriu-zisa nu mai are o contributie la fel de mare ca in trecut. Pentru o transformare digitala de succes implementata la nivelul unei companii de constructii se impune parcurgerea unor etape. Prima este aceea a utilizarii instrumentelor si tehnologiilor (de exemplu, lucrul in cloud) pentru asigurarea transparentei procesului de productie, iar cea de-a doua se refera la integrarea pe orizontala, ceea ce presupune interconectarea in timp real pentru o cooperarea optima intra si interdepartamentala. Urmeaza integrarea pe verticala, care vine in completare si se refera la digitalizarea relatiilor cu partenerii (crearea de fluxuri automatizate de comenzi, avize, facturi, notificari etc.) si reconsiderarea modului de afaceri ce poate duce pana la modificarea structurii operationale. In calea schimbarilor mentionate anterior stau mai multi factori, de natura culturala (nesiguranta, neincredere, lipsa dorintei de invatare, judecarea gresita a abilitatilor companiei), umana (pregatire insuficienta a fortei de munca), organizationala (lipsa unei strategii de digitalizare, insuficienta fondurilor necesare, deficitul de digitalizare a partenerilor) si tehnologica (lipsa standardelor, teama de infractionalitate cibernetica, insuficienta dezvoltare a proceselor de analiza a datelor). La nivel de grup, in cadrul Soletanche Bachy, consideram ca digitalizarea contribuie la imbunatatirea productivitatii si a rentabilitatii, reducerea timpilor «morti», cresterea interesului clientilor si colegilor nostri (mediu interactiv) si la fructificarea informatiilor si a experientelor culese din cadrul proiectelor noastre. Transformarea digitala este un proces complex si foarte pasionant pentru noi, este un element strategic al companiei, care genereaza procesele de inovatie si astfel rezulta servicii mai bune livrate partenerilor nostri”, a subliniat oficialul companiei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter