RO EN
السلة فارغة

MEDIAPOST: IMM-urile pot economisi pana la 100.000 de euro pe an, prin digitalizare

Un IMM din Romania poate economisi anual pana la 100.000 de euro, prin digitalizarea serviciilor de marketing si vanzari. Companiile romanesti sunt automatizate in proportie de 20%, mult sub media europeana, iar solutia consta intr-un produs de digitalizare accesibil IMM-urilor, potrivit datelor MediaPost Martech, companie ce ofera o gama completa de servicii de transformare digitala.
"Aproximativ 500.000 de companii din Romania pot beneficia de democratizarea transformarii digitale in marketing si vanzari, noua tendinta a pietei. Daca pana acum doar companiile mari, care dispuneau de bugete gigantice, isi puteau permite acest tip de solutii de automatizare, in prezent si intreprinderile mici si mijlocii au acces la produse de digitalizare prin care pot aloca de doua ori mai putine resurse si obtine rezultate de trei ori mai mari", arata un comunicat al companiei.
Potrivit specialistilor MediaPost Martech, aceste rezultate pot fi obtinute cu o investitie initiala de 2.000 de euro si una lunara sub 1.000 de euro, mai precis un cost de 5 ori mai mic decat media actuala a unei astfel de solutii. Astfel, IMM-urile vor avea primele rezultate dupa trei luni, iar anual se pot face economii de peste 100.000 de euro, prin eficientizarea activitatii si cresterea productivitatii per angajat. De asemenea, prin automatizare, scade cu pana la 80% timpul alocat sarcinilor repetitive, iar personalul alocat acestora va putea desfasura alte activitati, mai creative.
 
Integrarea solutiilor de tip CRM si de automatizare a vanzarilor si activitatii de marketing ajuta compania sa comunice personalizat. Mesajul si stilul se aleg in functie de nevoile si obiceiurile de navigare si achizitie ale fiecarui utilizator, toate detaliile fiind stocate in baza de date. Quickstart este un astfel de program, al carui mod de functionare simplificat contribuie la eficientizarea modelului de business si, in acelasi timp, face posibila o reducere de 80% a pretului comparat cu servicii similare, pentru ca produsul sa poata fi accesibil si pentru IMM-uri. Licentele pornesc de la 100 de euro, insa o implementare cu succes presupune aproximativ 1.000 euro lunar pentru licente si servicii de implementare si intretinere, iar bugetul ideal este de 10.000 euro. Primele rezultate sunt vizibile dupa doar doua saptamani, dar o implementare completa si complexa dureaza circa sase luni.
 
"Am ales sa distribuim acest produs acum pentru ca in prezent, din estimarile Mediapost, circa 500.000 de companii romanesti sunt automatizate doar in proportie de 20%, de patru ori mai putin decat ar fi necesar pentru cerintele actuale ale pietei. Contextul este confirmat si de un studiu al Bancii Europene pentru Investitii, conform caruia rata de digitalizare in Romania ramane sub media europeana, motiv pentru care fondurile dedicate IMM-urilor romanesti vor fi suplimentate de Uniunea Europeana cu pana la 150 de milioane de euro, pentru a remedia situatia. In acest moment, este o oportunitate grozava de new business pentru IMM-uri. Industria de marketing si tehnologie ofera instrumente de lucru sigure si moderne, prin intermediul carora afacerile nu stau pe loc, ci isi continua activitatea, si isi recalifica si pastreaza angajatii. Astfel, un business ajunge pe termen mediu sau lung sa progreseze chiar si in conditii economice nefavorabile", a declarat Adrian Alexandrescu, Senior Partner MediaPost Martech.
 
Intr-un grafic publicat de BEI, Romania ocupa un loc la coada clasamentului digitalizarii, pe mai multe segmente de piata. Cea mai mare diferenta fata de media europeana, dar si de cea americana, se inregistreaza pe segmentul productiei, unde exista o diferenta de aproximativ 20 de procente, ceea ce presupune o automatizare minimala. Potentialul de automatizare este enorm in acest domeniu, cu atat mai mult cu cat aici se inregistreaza un volum semnificativ de sarcini repetitive.
 
"Exista perceptia gresita ca automatizarea o sa amplifice valul de concedieri. Experienta insa ne-a aratat ca lucrurile nu stau asa, ci dimpotriva! Transformarea digitala si automatizarea au potential real de a salva locuri de munca in aproape orice industrie. Stim cel putin un caz concret din industria farmaceutica, in care, datorita noilor solutii implementate, managementul a decis pastrarea si recalificarea intregii echipe de vanzari, de la agenti de teren la operatori desk sales, totul gestionat integral de un ecosistem digital. Trei luni mai tarziu s-a dovedit o mutare castigatoare si 27 de joburi au fost salvate", adauga Adrian Alexandrescu.
 
Compania are ca deziderat transformarea automatizarii de marketing dintr-o alegere de nisa intr-una de masa, in segmentul IMM-urilor. In acest scop, MediaPost Martech si-a propus sa vanda produsul Quickstart la cateva zeci de clienti din zona IMM. Programul va ajuta companiile sa aiba o tranzitie mai usoara spre noua directie de marketing si sa permita angajatilor sa se concentreze pe cele mai importante aspecte ale businessului, nu pe responsabilitati repetitive.
 
Grupul Mediapost a avut o cifra de afaceri de peste 121 de milioane de lei in 2019, cu o crestere de 16 milioane de lei fata de 2018. MediaPost Martech este parte a grupului Mediapost ce include si compania Interactions, precum si alte companii de comunicare si marketing direct, si este activa de peste 20 ani pe piata romaneasca. In afara de Romania, compania este prezenta pe alte cinci piete europene si a derulat de-a lungul timpului mai mult de 200 de campanii de marketing. Astfel, a acumulat experienta si know-how pentru a dezvolta propriile produse de automatizare, care au fost achizitionate de peste 20 de companii. Mediapost Martech este Gold Partner HubSpot si partener Salesforce.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter