RO EN
السلة فارغة

KPMG: Digitalizarea esueaza daca nu este sustinuta de cultura organizationala

Rolul unui CIO se transforma pe masura ce organizatiile se straduie sa devina mai orientate catre clienti intr-un mediu de afaceri cu riscuri din ce in ce mai crescute si sa implementeze cu succes solutii de digitalizare. Aflat in al 20-lea an de existenta, CIO Survey 2018, realizat de Harvey Nash / KPMG, este cel mai mare studiu pentru liderii in IT din intreaga lume, cu aproape 4.000 de respondenti din 84 de tari.
Rezultatele studiului din acest an ne arata ca rolul CIO continua sa se schimbe pe masura ce organizatiile sunt obligate sa se transforme. Aspecte traditionale precum protectia datelor si securitatea sunt mai importante ca niciodata, dar, pentru a putea ramane competitivi, liderii IT trebuie sa transforme riscurile generate de folosirea datelor clientilor in catalizatori care sa genereze cresteri ale veniturilor companiei. Intr-adevar, raportul arata ca aceia care gestioneaza cel mai eficient acest echilibru (riscuri vs. profituri) si pozitioneaza clientul in centrul strategiilor digitale sunt semnificativ mai profitabili decat cei care nu o fac. Desi realizarea cu succes a strategiilor de digitalizare se dovedeste un proces dificil si afectat negativ de o lipsa continua de specialisti si competente, liderii IT de succes sunt rezistenti, adaptabili si un sprijin esential al organizatiei pe drumul catre un viitor digital.
“Daca principala directie a companiilor pentru a acoperi lipsa de personal era in urma cu doar cativa ani catre furnizori de servicii/ solutii de externalizare, acum vedem noi tendinte si solutii pe masa conducerii companiilor: liderii IT si conducerea executiva vorbesc despre digitalizare si automatizarea proceselor care vor acoperi lipsa de personal si vor accelera executia activitatilor”, observa Gabriel Mihai Tanase, Director in cadrul departamentului Cyber & Tehnologie al KPMG Romania.
Studiul arata ca organizatiile care reusesc sa implementeze cu succes digitalizarea centreaza strategiile de afaceri asupra clientilor si gasesc modalitati prin care conecteaza investitiile in tehnologie de profitabilitatea generala a scopurilor transformationale: 61% din organizatiile participante la studiu care utilizeaza eficient tehnologiile digitale au o crestere a veniturilor mai mare decat firmele competitoare.
“Cred ca este destul de clar in prezent ca orice strategie de digitalizare va esua daca nu este sustinuta de o cultura organizationala ce adera la astfel de tehnologii” spune Gheorghe Vlad, Senior Manager in cadrul departamentului Cyber & Tehnologie al KPMG Romania. “Atat liderii IT cat si directorii executivi trebuie sa se asigure ca au atat oamenii potriviti, cat si cultura organizationala propice pentru a crea un mediu inovativ” continua el. “Forta de munca a viitorului va insemna roboti si masini inteligente care vor lucra impreuna cu oameni talentati si acest lucru va fi principalul catalizator al celei de-a 4-a revolutie industriala”, concluzioneaza Vlad.
Un alt aspect analizat de studiul KPMG si Harvey Nash a fost modul in care liderii IT gestioneaza tehnologia intr-o lume in continua schimbare deoarece este clar ca acestia au un drum dificil de urmat. Pe de o parte, conducerea executiva le cere acestora sa promoveze si sa implementeze inovatia si creativitatea (atat in cadrul propriilor echipe, cat si in cadrul intregii organizatii), iar pe de alta parte, liderii IT trebuie sa raspunda cerintelor de conformitate in ceea ce priveste securitatea, integritatea datelor si capacitatea de a raspunde la evenimente neprevazute.
Rezultatele studiului arata ca directorii executivi din toata lumea inteleg importanta unei strategii eficiente cu privire la securitatea cibernetica: majoritatea participantilor la studiu (68%) au raportat ca sunt sprijiniti de catre conducerea companiilor in elaborarea si implementarea strategiilor de securitate cibernetica.
“Este aceasta un rezultat al atacurilor cibernetice virulente din ultimul an sau este o tendinta naturala datorata evolutiei continue a automatizarii si digitalizarii?” intreaba Gabriel Tanase. “Doar timpul va raspunde la aceasta intrebare” continua el. “Ce vedem in piata, si studiul nostru o confirma, este ca securitatea cibernetica va ramane pe agenda companiilor mult timp de acum inainte si nu ar trebui vazuta ca un obstacol cand vine vorba de inovatie, ci mai degraba ca un colaborator, lucrand impreuna pentru atingerea obiectivelor afacerii” concluzioneaza el.
Alte rezultate ale studiului includ:
- Organizatiile orientate catre clienti au cu 38% mai multe sanse sa raporteze o profitabilitate mai mare decat cele care nu sunt;
- Succesul digitalizarii se dovedeste a fi un deziderat complicat, deoarece opt din zece CIO (78%) considera ca strategia lor digitala este eficienta doar la un nivel moderat sau chiar mai putin;
- Responsabilii cu digitalizarea (CDO - Chief Digital Officer) isi dovedesc valoarea. Organizatiile cu un CDO, fie intr-un rol dedicat sau doar actionand partial in acest sens, au cu mult mai multe sanse de a avea o strategie digitala clara si omniprezenta decat cele fara un CDO in companie (44% fata de 21%);
- Cu 23% mai multi respondenti decat in 2017 dau un rol prioritar imbunatatirii securitatii cibernetice, dat fiind ca amenintarile in materie de criminalitate cibernetica ajung la un nivel record, insa doar o cincime se simt bine pregatiti pentru un atac cibernetic;
- Lipsa competentelor in zona securitate si rezilienta a suferit cea mai acuta crestere de la an la an (cu 25% mai mult fata de anul precedent), iar specialistii cu analiza datelor raman in continuare cei mai cautati pentru al patrulea an la rand.
- Procentul femeilor care se regasesc in postura de lideri IT are o tendinta ascendenta lenta, in acest an ajungand la 12% (in crestere de la 10% anul trecut), iar femeile (in general) sunt prezente doar in proportie de 20% in echipele IT;
- Investitiile in “Shadow IT” (tehnologia ce nu este sub controlul departamentului IT) continua sa creasca. 44% dintre organizatii cheltuie cel putin 10% din totalul bugetului cu tehnologia informatica in afara controlului departamentului si al directorului IT. Alinierea cu aceasta tendinta poate fi cheia succesului.
- Investitiile in Cloud continua sa creasca, 70% din organizatii raportand cheltuieli semnificative sau moderate in aceasta zona de dezvoltare, urmate indeaproape de investitiile in solutii mobile (57%). Investitiile in tehnologii digitale noi sunt in crestere, dar sunt inca destul de mici in raport cu celelalte zone.”

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter