RO EN
السلة فارغة

EUROSTAT: Nivel extrem de scazut al indicelui intensitatii digitale, pentru firme

Cea mai ridicata pondere a companiilor care au atins in 2021 un nivel extrem de ridicat al indicelui intensitatii digitale (DII) s-a inregistrat in Finlanda, Danemarca, Malta (toate cu 10%) si Suedia (9%), in timp ce Romania si Bulgaria erau in urma, aproximativ trei sferturi dintre intreprinderi avand un nivel extrem de scazut al indicelui intensitatii digitale (77% si, respectiv, 74%), arata datele publicate de Oficiul European de Statistica (Eurostat).
Dezvoltarea tehnologiilor digitale de catre firme are potentialul de a imbunatati serviciile si produsele si de a spori competitivitatea. Criza cauzata de pandemie a aratat de asemenea ca digitalizarea este cruciala pentru imbunatatirea rezilientei economice a firmelor.
Anul trecut, 56% dintre companiile din UE au atins un nivel de baza al intensitatii digitale, ceea ce presupune folosirea a cel putin patru din 12 tehnologii digitale selectate, cum ar fi inteligenta artificiala - AI sau vanzari prin comertul electronic care sa reprezinte cel putin 1% din cifra totala de afaceri. Un nivel de baza include afacerile cu un indice al intensitatii digitale scazut, ridicat si extrem de ridicat, excluzand nivelul extrem de scazut.
In categoria IMM-urilor, 55% au atins un nivel de baza al intensitatii digitale, fata de 88% in cazul marilor companii.
Doar 3% dintre IMM-urile din UE au un nivel extrem de ridicat al intensitatii digitale, in timp ce 18% au un nivel ridicat. Majoritatea IMM-urilor din UE inregistreaza un nivel al intensitatii digitale scazut (34%) sau extrem de scazut (45%).
Obiectivul UE este ca peste 90% dintre IMM-uri sa ajunga cel putin la un nivel de baza al intensitatii digitale pana in 2030.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter