RO EN
السلة فارغة

Companiile europene pot castiga 3 trilioane USD prin eliminarea deficitului tehnologic

Companiile europene ar putea genera venituri suplimentare de pana la 3,2 trilioane de dolari pana in 2024 daca vor reusi sa reduca deficitul tehnologic fata de companiile din America de Nord, potrivit unui studiu nou realizat de Accenture.
Pentru a elimina deficitul tehnologic, companiile europene ar trebui sa adopte o abordare diferita, imbunatatind experienta in domeniile tehnologiei in consiliile de administratie, accelerand investitiile in cercetare si dezvoltare pentru a urmari noi modele de afaceri si, in acelasi timp, valorificandu-si punctele forte in materie de competente.
Potrivit raportului Accenture "Innovate or Fade", veniturile suplimentare preconizate pentru companiile europene reprezinta o crestere de pana la 12% din venituri in 2023 si de pana la 13% in 2024.
Raportul, care include o analiza a experientei in domeniul tehnologiei in consiliile de administratie a aproape 2.000 dintre cele mai mari companii din lume, a constatat ca:
- Doar 14,4% dintre membrii consiliilor de administratie ale companiilor europene analizate au experienta in domeniul tehnologiei, fata de 21,6% in cazul companiilor din America de Nord;
- Companiile din Tarile de Jos, Irlanda si Regatul Unit au cea mai mare experienta tehnologica (19,1%, 18,9% si, respectiv, 18,8%), in timp ce Norvegia (6,2%), Austria (6,1%) si Portugalia (4,5%) au cea mai mica experienta tehnologica in consiliile de administratie;
- Doar 11% dintre directorii executivi ai acestor companii europene au experienta in domeniul tehnologiei, fata de 17% dintre directorii executivi din America de Nord;
- 33% dintre companiile europene nu au niciun membru al consiliului de administratie cu experienta in domeniul tehnologiei, comparativ cu doar 19% dintre companiile nord-americane.
Intr-un mediu macroeconomic dificil, in care companiile trebuie sa se reinventeze continuu pentru a obtine o mai mare rezilienta si pentru a creste mai rapid, este esential sa existe expertiza tehnologica la nivelul consiliului de administratie.
Jean-Marc Ollagnier, CEO al Accenture Europa, a declarat: "Consiliile de administratie si directorii executivi obisnuiau sa se gandeasca mai intai la strategia de afaceri, si apoi la modul in care tehnologia o poate sprijini. Acum este vital sa integreze tehnologia inca de la inceput, atunci cand dezvolta noi produse, servicii sau modele de afaceri, altfel companiile risca sa piarda miliarde de venituri suplimentare. Sa luam ca exemplu aplicarea inteligentei artificiale generative. Intrebarea cheie pentru conducere este cum integreaza aceasta tehnologie pentru a stimula eficienta si cresterea, in mod responsabil - este esential sa aiba expertiza potrivita la cel mai inalt nivel. Imbunatatirea "coeficientului tehnologic" in salile de consiliu si in randul managerilor este esentiala pentru a ajuta companiile sa ia decizii in cunostinta de cauza cu privire la modul in care tehnologia poate stimula organizatia sa inainteze. Cunoasterea unor tehnologii precum inteligenta artificiala, retelele de ultima generatie, edge computing si digital twins, va fi, de asemenea, esentiala pentru reinventarea industriala, pe care multe guverne din Europa o incurajeaza.”
In ciuda diferentei de experienta in domeniul tehnologiei la nivelul consiliilor de administratie, raportul a constatat ca intreprinderile europene sunt mai concentrate pe perfectionarea personalului in domeniul tehnologiei decat cele americane: 28% dintre respondenti au declarat ca au un program tehnologic la nivelul intregii companii, in timp ce doar 18% dintre companiile americane au un astfel de program. Acest lucru poate explica motivul pentru care companiile europene par mai putin preocupate de lipsa de competente tehnologice in comparatie cu cele din SUA.
 
Accelerarea cercetarii si dezvoltarii pentru a asigura cresterea in viitor
Potrivit raportului, companiile europene aloca mai putin din veniturile lor pentru investitii in cercetare si dezvoltare in comparatie cu companiile din America de Nord si Asia-Pacific.
Mai mult, acest decalaj se adanceste: in 2017, companiile europene analizate in cadrul raportului au ramas in urma companiilor din America de Nord cu 70 de puncte de baza in ceea ce priveste investitiile in cercetare si dezvoltare ca procent din venituri. Pana in 2022, acest decalaj s-a dublat, ajungand la 140 de puncte de referinta. Aceasta diferenta de investitii se ridica la 147 miliarde de dolari in 2022.
De asemenea, companiile europene depun mai putine brevete legate de inteligenta artificiala in comparatie cu companiile din America de Nord si Asia. Accenture a constatat ca doar 60% dintre companiile europene au depus brevete legate de IA, comparativ cu 77% dintre companiile din America de Nord si 89% dintre companiile din Asia-Pacific. Chiar mai putine (34%) au depus brevete in domeniul IA generativa, comparativ cu 60% in America de Nord si 73% in Asia-Pacific.
Potrivit lui Jean-Marc Ollagnier: "Investitiile in cercetare si dezvoltare tehnologica sunt esentiale pentru a construi o crestere viitoare prin noi produse si servicii si noi modele de afaceri. De exemplu, pentru a implementa modele circulare, companiile pot analiza modul in care tehnologii precum blockchain asigura trasabilitatea componentelor si imbunatatirea transparentei procesului de reciclare pentru a contribui la asigurarea increderii pe care consumatorii o asteapta.
Tehnologia poate juca, de asemenea, un rol esential in accelerarea cercetarii si dezvoltarii. Cloud, AI si Quantum pot contribui la accelerarea descoperirii de medicamente in domeniul farmaceutic si la crearea unor materiale mai durabile in domeniul produselor chimice. Suma totala care este investita in cercetare si dezvoltare conteaza mai putin. Insa este important ce procent din venituri este alocat, si in special cum sunt utilizate aceste sume."

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter