RO EN
السلة فارغة

Charisma: CRM eficientizeaza operatiunile si creste productivitatea companiilor

Un CRM (Customer Relationship Management) este o combinatie de tehnologie si strategie care ajuta la gestionarea relatiilor cu clientii, intr-un mod organizat. Este, de asemenea, un instrument pentru extinderea afacerilor si pentru conceperea unei baze de clienti.
Pentru unele intreprinderi, un sistem CRM este inca o dilema. Nu toate organizatiile sunt deschise sa adopte un sistem CRM, din cauza unor perceptii gresite, cum ar fi ca CRM-ul este destinat doar corporatiilor mari sau este un instrument costisitor pentru un IMM. In realitate, lucrurile sunt diferite.
Prin digitalizarea IMM-urilor, acestea pot adopta un sistem in care toate contactele de afaceri, potentialii clienti si cei loiali, apelurile telefonice si e-mailurile pot fi listate intr-o interfata centralizata, care poate fi accesata de catre toti angajatii firmei.
Aceasta este puterea pe care un CRM o aduce proprietarilor de afaceri. Un astfel de sistem stocheaza toate informatiile de vanzari, cum ar fi detaliile clientilor, noi oportunitati de comercializare, probleme legate de servicii si campanii de marketing, intr-o singura aplicatie. Aceste date pot fi accesate de catre orice angajat care are nevoie de ele si sunt utile in activitatile de vanzari si marketing, deoarece ofera o vizibilitate clara si crescuta asupra clientilor si a interactiunilor cu acestia.
 
Digitalizarea IMM-urilor - Ce sunt IMM-urile?
IMM-urile sunt intreprinderile mici si mijlocii care au mai putin de 250 de angajati, o cifra de afaceri sub 50 de milioane de euro sau active totale mai mici de 43 de milioane de euro.
IMM-urile, sau intreprinderile mici si mijlocii, sunt definite diferit la nivel global. Numarul maxim de angajati este diferit de la o tara la alta. Multe state fixeaza numarul total de angajati la 200. Statele Unite definesc un IMM, printre alte caracteristici, ca avand cel mult 500 de angajati.
Dimensionarea sau clasificarea unei companii ca IMM, in functie de tara, se poate baza pe o serie de caracteristici. Acestea pot fi: vanzari anuale, numarul de angajati, volumul de active detinute de companie, capitalizarea bursiera sau orice alta combinatie a acestor aspecte ce pot diferentia IMM-urile de companiile mari. Intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri) reprezinta mai mult de 90% din totalul companiilor din Uniunea Europeana.
 
Motive pentru care digitalizarea IMM-urilor cu un CRM este importanta
1. Eficientizeaza operatiunile: Un sistem CRM poate ajuta proprietarii de afaceri sa-si imbunatateasca operatiunile, sporind atat eficienta, cat si productivitatea. Deoarece stocheaza toate informatiile de vanzari intr-un singur loc, fara duplicare, nu exista nicio sansa ca echipa interna sa nu-si cunoasca prioritatile.
Astfel, sansa de a pierde clienti potentiali din cauza erorilor angajatilor se diminueaza foarte mult. Acestia pot, de asemenea, sa obtina o imagine clara asupra canalului de vanzari si de marketing, pot analiza date reale si informatii actualizate despre progresul inregistrat in relatia cu clientii. Un tablou de bord CRM ofera, totodata, o imagine de ansamblu asupra clientilor si un istoric complet al activitatilor, e-mailurilor, apelurilor telefonice si intalnirilor realizate fata in fata.
2. Organizeaza datele: Unul dintre avantajele unui instrument CRM este structura pe care o ofera datelor organizatiei. Acesta segmenteaza contactele, detaliile despre clienti si permite stocarea tuturor datelor relevante necesare afacerii. Prin vizualizarea datelor de vanzari intr-un format organizat, afacerea se asigura ca echipele de vanzari vand in mod eficient.
3. Ofera precizie in prognoza vanzarilor: Deoarece toate detaliile si datele despre clientii se afla intr-un singur loc, devine mai usor pentru echipa interna sa prezica cresterile viitoare ale profitului, pe baza fluxului de oferte. Prin urmare, echipa de business poate pregati strategii eficiente de vanzari anuale si de generare de noi clienti potentiali.
 
Avantajele pe care le ofera digitalizarea IMM-urilor cu un CRM
1. Serviciu mai bun pentru clienti
Digitalizarea IMM-urilor printr-un soft CRM are multe functii si are scopul de a imbunatati relatiile dintre companii si clientii acestora, iar acesta este principalul sau beneficiu. Un CRM gestioneaza toate contactele si aduna informatii importante despre clienti, cum ar fi datele demografice, inregistrarile de achizitii si mesajele anterioare pe toate canalele. Astfel, angajatii au tot la indemana tot ceea ce trebuie sa stie despre clienti, astfel incat sa le ofere o experienta mai buna si mai satisfacatoare.
 
2. Cresterea vanzarilor
Un instrument CRM poate ajuta la construirea unui canal de vanzari si automatizarea sarcinilor cheie. De asemenea, un CRM contribuie la stabilirea unui proces de vanzare dezvoltat pas cu pas, in mod detaliat, care poate fi modificat cu usurinta pe masura ce apar diferite schimbari in fluxul companiei.
 
3. Loializarea clientilor
Dupa ce reusesti sa convertesti clientii potentiali, este vital sa depui eforturi sustinute pentru a-i pastra pe termen lung. CRM-ul ofera o analiza amanuntita asupra comportamentului clientilor, lucru care ajuta la identificarea eventualelor probleme si rezolvarea rapida a acestora.
 
4. Analize detaliate
Un software CRM pentru digitalizarea IMM-urilor are capacitati analitice incorporate, pentru a contextualiza datele, exprimandu-le in valori usor de inteles, precum sunt ratele de click si de respingere si informatiile demografice. Toate acestea permit evaluarea succesului companiei si optimizarea campaniilor ulterioare de marketing.
 
5. Productivitate si eficienta sporita
Software-ul CRM foloseste tehnologia de automatizare a marketing-ului, care rezolva rapid sarcinile usoare, fapt ce usureaza munca angajatilor. In acest fel, acestia se pot concentra asupra sarcinilor complexe, ce necesita mai mult timp si atentie sporita, precum este dezvoltarea de continut, de exemplu. In plus, un CRM prezinta intr-un singur tablou modul in care functioneaza procesele de afaceri si unde ar putea fi imbunatatite fluxurile de lucru.
 
6. Timp gestionat corect
Daca un client a interactionat in trecut cu organizatia, CRM-ul include inregistrari ale acelei interactiuni, care pot informa viitoarele eforturi de marketing cu privire la directia de lucru. Acest fapt economiseste timp pretios angajatilor, deoarece nu mai este necesara cautarea acestor date prin mai multe fisiere si documente vechi. Cu un simplu click, apare tot istoricul vechilor clienti, iar acesta lucru salveaza destul de mult timp dintr-o zi de lucru.
 
7. Segmentare rapida a clientilor
O lista cu sute de contacte poate fi coplesitoare. De exemplu, de unde stii ce clienti doresc sa vada e-mailul tau despre un nou produs din magazin? Un CRM segmenteaza automat listele de contacte in functie de criteriile alese, facandu-i usor de gasit pe cei pe care doresti sa-i contactezi la un moment dat. Poti sorta contactele dupa locatie, sex, varsta, stadiu de cumparator si multe alte criterii de acest fel.
 
8. Rapoarte automate
Echipa de vanzari poate colecta si organiza cu usurinta datele despre clientii potentiali si actuali, folosind tabloul de bord si functiile de raportare ale software-ului CRM pentru digitalizarea IMM-urilor. Acest soft poate ajuta, de asemenea, membrii echipei sa-si evalueze performantele si sa-si verifice progresul in fiecare dintre proiectele la care lucreaza in mod activ.
 
9. Previziuni mai precise ale vanzarilor
In orice operatiune de afaceri, trebuie sa fii capabil sa iti revizuiesti performanta trecuta si sa iti planifici strategic viitorul. Folosind rapoartele automate de vanzari din software-ul CRM, poti identifica tendintele cheie si iti poti face o idee despre ce sa astepti de la performanta ciclurilor de vanzari viitoare, ajustand in acelasi timp obiectivele si valorile pentru a se potrivi acestor proiectii.
 
10. Comunicare interna imbunatatita
Pe langa facilitarea comunicarii dintre organizatie si clienti, un CRM contribuie substantial si la imbunatatirea comunicarii interne. Un astfel de software faciliteaza observarea modului in care alti angajati discuta cu un potential client, ceea ce ajuta echipa sa mentina o voce unica. De asemenea, permite membrilor echipei sa isi trimita reciproc note sau alerte, sa se eticheteze reciproc in cadrul proiectelor in derulare si sa trimita mesaje si e-mailuri, toate intr-un singur sistem si intr-un mod rapid si sigur.
 
Digitalizarea IMM-urilor - Cand ai nevoie de un soft CRM?
Mai jos sunt intrebarile pe care este necesar sa ti le pui, astfel incat sa-ti dai seama daca ai nevoie de un sistem CRM sau nu.
1. Te confrunti cu diferite provocari in urmarirea documentelor legate de clienti?
2. Urmaresti potentialii clienti din diferite surse la un loc?
3. Doresti sa acorzi suficienta prioritate clientilor potentiali?
4. Simti ca nu poti urmari eficient rezultatele companiei?
5. Clientii provin din medii diverse?
Daca raspunsul la toate aceste intrebari este „da”, atunci este timpul sa cauti un software CRM performant, care sa iti ofere mai multa organizare in procesele de munca, ceea ce se va traduce prin satisfactia angajatilor datorita inlesnirii activitatilor zilnice recurente si nu numai.
 
Digitalizarea IMM-urilor - Concluzii
Asadar, daca vrei sa iei in considerarea digitalizarea IMM-urilor cu ajutorul unui software CRM, poti sa consulti oferta noastra, Charisma. Aici gasesti o echipa dispusa sa te ajute cu un soft personalizat nevoilor si cerintelor afacerii tale. Adopta aceasta metoda de modernizare a afacerii, care ofera beneficii clare, demne de luat in calcul.
Uita de sarcinile plictisitoare, mici si recurente care tin de analiza clientilor afacerii si orienteaza-te catre cele ce necesita atentie si implicare sporita din partea ta si a tuturor celor angajati in compania ta. Un soft CRM iti ofera sansa sa te focusezi pe aspectele importante ale afacerii, astfel incat aceasta sa evolueze intr-un mod cat mai profitabil.
Daca doresti un parcurs imbunatatie pentru compania ta, atunci un software CRM este solutia pentru tine! Contacteaza-ne si hai sa facem tot posibilul impreuna, astfel incat business-ul pe care il conduci sa functioneze eficient si sa obtina rezultate remarcabile intr-un mod optim!
 
*** Articol realizat de Totalsoft, companie ce ofera solutii si sisteme Charisma ERP si CRM complete pentru managementul resurselor companiilor din orice sector de activitate.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter