RO EN
السلة فارغة

REVEAL: Sustenabilitatea nu este doar un trend, ci efectul unor ingrijorari reale

Reveal Marketing Research in colaborare cu Coca-Cola HBC, Environ, HeidelbergCement Romania, La Fantana, Leroy Merlin, Raiffeisen Bank, TRANSAVIA si Xella a realizat un studiu reprezentativ la nivel national pentru a intelege cum definesc romanii conceptul de ”verde” si de a masura comportamentele sustenabile ale acestora. Intelegerea acestor perceptii este fundamentala in contextul in care sustenabilitatea favorizeaza aparitia anumitor comportamente tipice de consum.
Ca raspuns la amenintarea din ce in ce mai mare a epuizarii resurselor Pamantului, Organizatia Natiunilor Unite propunea in 2015 o agenda ambitioasa si universala de transformare a lumii noastre, ce cuprinde 17 obiective pentru dezvoltare durabila (ODD), cu termen de implementare pana in anul 2030. Scopul celor 17 ODD este de a asigura o viata sustenabila, prospera si echitabila pe planeta pentru toata lumea, in prezent si in viitor, iar atingerea acestuia necesita o serie de initiative ce inglobeaza sferele ecologice, sociale si politice.
- Peste 70% dintre romani sunt interesati sa duca un stil de viata sustenabil.
- Peste jumatate dintre romani (54%) declara ca ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru produse care sunt promovate ca fiind sustenabile.
- 61% dintre romani considera produsele ecologice de o calitate mai buna decat cele standard.
 
Romanii ”traduc” sustenabilitatea in termeni ecologici
Rezultatele celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research arata ca dimensiunea ecologica a sustenabilitatii primeaza intr-o masura semnificativ mai mare in ratiunea romanilor comparativ cu implicatiile sociale sau politice ale acesteia.
Asadar, in viziunea romanilor, sustenabilitatea este inteleasa prin intermediul a trei piloni ce ocupa in mod repetat pozitii fruntase in ”traducerea” semnificatiei conceptului: protejarea mediului inconjurator, reducerea risipei indeosebi prin reciclare si sanatatea.
De asemenea, 60% dintre acestia considera ca dezbaterile frecvente despre sustenabilitate din ultimul timp sunt rezultatul nevoii din ce in ce mai importante de a proteja planeta, si nu strategii ale companiilor de a-si imbunatati imaginea (15%).
 
”Romanii sunt dispusi sa faca eforturi in dezvoltarea unui stil de viata sustenabil”
Conform rezultatelor studiului, putem afirma ca romanii constientizeaza importanta si necesitatea adoptarii unui stil de viata sustenabil. Astfel ca, peste jumatate dintre acestia declara ca sunt dispusi chiar sa plateasca mai mult pentru produse care sunt promovate a fi sustenabile (54%), iar o pondere de 68% ar fi dispusi sa isi schimbe stilul de viata daca acest comportament ar ajuta la protejarea mediului.
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: “In contextul in care sustenabilitatea a devenit un subiect de interes general, am observat ca pe langa asteptarile pe care le au de la branduri, romanii sunt dispusi sa faca eforturi in dezvoltarea unui stil de viata sustenabil, cel putin la nivel declarativ. In TOPUL criteriilor importante la alegerea unui produs sau serviciu, modul in care acesta afecteaza mediul inconjurator este al doilea atribut important pentru respondenti, dupa pret, dar inaintea importantei caracteristicilor produsului sau serviciului sau experientei anterioare.”
 
Despre apetenta catre produse sustenabile – ideale, mai sanatoase dar greu accesibile
In prezent, peste 70% dintre consumatorii romani isi manifesta interesul de a avea un stil de viata sustenabil. De exemplu, cand vine vorba de alegerea produselor din carne, 77% considera ca fiind importanta buna reputatie a companiei, iar animalele sa fie hranite cu produse naturale.
La o privire mai atenta asupra rezultatelor, observam ca romanii au incredere in produsele ecologice, 61% mentionand ca acestea sunt mai bune decat cele standard. Spre exemplu, 59% au o parere pozitiva despre cimentul care contine materiale reutilizabile.
In acelasi timp, produsele ”verzi” sunt percepute in mica masura ca fiind accesibile ca pret (37%), beneficiile aduse sanatatii influentand in cea mai mare masura optiunea de a alege produse din aceasta categorie (79%).
Mai mult decat atat, 65% dintre respondenti considera costurile ridicate ale produselor sustenabile o bariera in schimbarea stilului de viata, iar 60% cred ca lipsa de interes referitor la subiectul sustenabilitate i-ar opri pe indivizi sa adopte aceste schimbari.
 
Romanii care si-au intemeiat o familie sunt mai grijulii cu mediul
Diferitele tipuri de comportamente sustenabile sunt mai des intalnite in cazul persoanelor cu familii, pe cand tinerii si cei fara partener adopta sustenabilitatea mai degraba la nivel declarativ decat comportamental.
Prin urmare, peste 70% dintre respondentii cu familii declara ca obisnuiesc destul de des sa colecteze deseurile in containere diferite, special amenajate si inscriptionate pentru diversele categorii, pe cand doar 58% dintre tinerii din generatia Z declara acest lucru. Aceeasi tendinta poate fi observata si in cazul folosirii pungilor reutilizabile, peste 75% dintre cei cu familii le utilizeaza comparativ cu 60% dintre cei tineri si singuri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter