RO EN
السلة فارغة

CIPRA: Romanii cred ca sustenabilitatea are un impact benefic asupra vietii

Asociatia CIPRA – Centrul de Informare, Prevenire Risc si Analiza – a lansat un nou raport de cercetare realizat in parteneriat cu Reveal Marketing Research, cu scopul de a obtine informatii relevante legate de conceptul de sustenabilitate si impactul pe care acest domeniu il are asupra calitatii vietii romanilor.
Din studiu se desprind urmatoarele concluzii referitoare la calitatea vietii si comportamentul romanilor cu privire la sustenabilitate:
  • Sustenabilitatea este considerata de catre 67% dintre respondenti ca avand un impact benefic asupra calitatii vietii, 34% declarand ca aceasta o influenteaza in foarte mare masura.
  • 61% dintre participanti cred ca economisirea resurselor are un impact pozitiv asupra calitatii vietii, seniorii si pensionarii acordand o atentie sporita acestui subiect (76%).
  • Colectarea separata a deseurilor este sustinuta de 60% dintre participanti si perceputa ca avand un impact semnificativ asupra calitatii vietii. Cele mai generoase procente cu privire la acest aspect s-au inregistrat in randul seniorilor si pensionarilor (80%).
  • Alimentatia joaca un rol esential in ceea ce priveste calitatea vietii, 50% dintre respondenti adoptand in ultimele 6 luni o dieta mai sanatoasa.
  • Acelasi studiu arata ca dimensiunea ecologica a sustenabilitatii primeaza in perceptiile romanilor, intr-o masura semnificativ mai mare decat implicatiile sociale sau cele economice. Principalele actiuni sustenabile care reies in urma chestionarului sunt: economisirea resurselor de apa, electricitate si gaz (61%), colectarea separata a deseurilor (60%), educatia ecologica a copiilor (50%) si achizitionarea de produse eco/bio sau cu ambalaje reciclabile (49%).
  • "Acest nou studiu are la baza o tendinta globala, benefica tuturor categoriilor de varsta si considerata o promisiune pentru un viitor sanatos: sustenabilitatea. Deoarece calitatea vietii este direct influentata de mediul in care traim, de calitatea produselor consumate, de obiceiurile si comportamentele noastre si ale celor din jur, orice modificare pozitiva sau negativa cu privire la aceste aspecte poate avea un impact direct asupra noastra. Acest studiu scoate in evidenta 3 piloni ai sustenabilitatii: mediul inconjurator, reducerea risipei si sanatatea, iar rezultatele demonstreaza faptul ca grijile legate de ecologie si de mediul in care traim primeaza, fiind asociate intr-un procent mai mare cu ideea de sustenabilitate. Suntem placut surprinsi sa descoperim in urma analizei ca 59% dintre romani sunt deschisi sa faca schimbari in stilul de alimentatie in vederea adoptarii de obiceiuri sustenabile, iar mai mult de jumatate considera ca-si pot schimba comportamentele pentru a obtine un echilibru intre viata personala si cea personala", declara Constantin Bratu, Presedinte CIPRA.
 
 
Obiceiuri noi pentru un stil de viata sustenabil
Conform studiului CIPRA realizat in parteneriat cu Reveal Marketing Research, cele mai importante aspecte ce vizeaza schimbarea stilului de viata pentru a crea comportamente sustenabile sunt:
  • 36% dintre respondenti sunt dispusi sa includa mai multa activitate sportiva in rutina lor, acest interes fiind mai pregnant in randul Generatiei Z (49%) si mai scazut in randul seniorilor si pensionarilor (28%);
  • o treime dintre respondenti sunt deschisi sa faca schimbari in ceea ce priveste obiceiurile legate de somn;
  • reprezentantii Generatiei Z manifesta un interes mai putin pronuntat in ceea ce priveste obtinerea unui echilibru intre viata personala si cea profesionala;
  • 64% dintre maturii fara partener si 67% dintre seniori si pensionari sunt deschisi sa faca schimbari in stilul lor de alimentatie pentru a imbratisa obiceiuri sustenabile cu impact pozitiv asupra calitatii vietii, in timp ce doar 47% dintre tinerii profesionisti sunt dispusi sa aiba aceasta abordare;
  • 32% dintre cei intervievati aloca lunar intre 0-100 lei pentru achizitii de care nu au realmente nevoie, cu o tendinta accentuata in randul barbatilor (37%), in timp ce aceasta tendinta este si mai accentuata in randul reprezentantilor Generatiei Z, care aloca intre 200-300 lei acestui tip de achizitii.
Realizat pe baza metodologiei CAWI (chestionare autoaplicate online), studiul s-a desfasurat in perioada 08-14.08.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+ din Romania, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1015 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de incredere de 95%. Rezultatele studiului sunt disponibile integral aici.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter