RO EN
السلة فارغة

ARISTON a livrat 2.150 de echipamente termice prin campania Comfort Challenge

Ariston Romania, liderul pietei locale de centrale termice si boilere electrice, a finalizat cea de-a patra editie a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge realizata in parteneriat cu organizatia Crucea Rosie Romana. In cei patru ani, 2.150 de echipamente performante de incalzire a apei au fost donate catre 1.238 de institutii de invatamant, camine de batrani si centre medicale din tara, oferind astfel acces la apa calda pentru 240.199 de persoane. 
In cadrul editiei din 2021, implementata la nivel national cu sprijinul parternerului deja traditional - Crucea Rosie Romana, Ariston a donat 658 de echipamente termice de ultima generatie catre 369 de institutii din intreaga tara, de care beneficiaza in prezent aproape 75.000 de copii si varstnici. Campania Ariston Comfort Challenge a fost lansata la nivel regional de catre Ariston Group in 2018, atunci cand a fost construit si donat un adapost cercetatorilor din Groenlanda si are ca scop sa identifice nevoile sociale din fiecare regiune si sa duca confortul chiar si in locurile in care acesta pare imposibil de atins.
"Ariston Comfort Challange este unul dintre proiectele strategice de implicare sociala pentru compania noastra si ne bucuram ca, alaturi de partenerul nostru traditional Crucea Rosie Romana, am finalizat a patra editie consecutiva a programului de donatii. Ne confruntam inca cu o perioada incerta din punct de vedere sanitar si este foarte important sa imbunatatim conditiile de trai ale copiilor si persoanelor care traiesc sau lucreaza in medii sociale vulnerabile. Astfel, prin acest proiect ne dorim sa ajungem la cat mai multi beneficiari si sa contribuim la acoperirea unei nevoi reale a comunitatii: accesul oamenilor la apa calda, implicit la un confort minim si la standarde de igiena corecte", a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Romania.
 
 
 
Caravana Ariston din acest an a inceput in luna septembrie si a parcurs 26 de judete pentru a ajunge in localitatile identificate de catre Crucea Rosie Romana, unde au fost donate boilere electrice catre institutii importante care nu beneficiaza de echipamente de incalzire a apei, asa cum sunt: scoli, gradinite, cabinete medicale, camine de batrani si copii. Proiectul face parte din platforma extinsa de programe sociale Ariston pentru comunitate, care reuneste toate proiectele de CSR sub o misiune comuna, unitara, aceea de a duce confortul acolo unde este nevoie oferind astfel o contributie reala, pozitiva in comunitatile in care activeaza.
"Este extraordinar sa putem implementa proiecte de acest tip pe termen lung - numarul beneficiarilor, care creste an de an, demonstreaza impactul pozitiv direct, concret in comunitate si se traduce prin imbunatatirea conditiilor de trai a mii de oameni ce nu beneficiau de acces la apa calda. Ne gandim in primul rand la copii si batrani, la cei care au probleme medicale, cei care sunt mult mai expusi si au nevoie de confort si acces la igiena. Multumim Ariston Romania pentru sustinerea comunitatilor dezavantajate cu echipamente performante de incalzire a apei", a declarat Ioan Silviu Lefter, Director General Crucea Rosie Romana.
 
 
 
Initiativa Ariston are loc in contextul in care peste un sfert din populatie locuieste dintre intr-o gospodarie care nu dispune de baie, dus sau toaleta cu apa curenta, potrivit Institutului National de Statistica (Populatia conectata la sistemul public de alimentare cu apa. Septembrie 2021). Accesul la apa calda ramane o problema majora in mii de institutii din Romania, asa cum sunt scolile si gradinitele in special din mediul rural astfel ca, in cadrul campaniei, donatiile de echipamente termice au fost directionate cu prioritate catre aceste locatii.
In Romania sunt, in prezent, 17.656 de unitati de invatamant, si potrivit datelor Ministerului Educatiei din 2020, mai putin de 28% din cladirile scolilor din Romania au fost renovate, cladirile nerenovate nefiind eficiente din punct de vedere energetic, nu au instalatii de climatizare, iar instalatiile sanitare si termice nu sunt adecvate. 33% dintre scoli nu au autorizatia sanitara, 22% nu au surse de apa adecvate si 35% nu au toalete interioare. Numarul de toalete exterioare este de zece ori mai mare decat media Uniunii Europene.
 
 
 
Cele 658 de boilere donate de Ariston in acest an au fost distribuite in 26 judete, nivelul de necesitate fiind mai pronuntat in Calarasi, Olt, Buzau, Alba si Timis. De exemplu, in Calarasi au fost identificate 43 de gradinite si scoli fara acces la apa calda, numarul de beneficiari dupa ce au fost montate 94 de boilere ridicandu-se la peste 9.900 de persoane. In Olt, 55 scoli si gradinite din mediul rural nu aveau acces la apa calda, iar prin montarea a 55 de boilere electrice, aproape 6.500 de persoane se bucura acum de conditii mai bune.
In cadrul campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge 2021, derulata impreuna cu Crucea Rosie, Ariston a donat echipamente termice cu o valoare totala de piata de peste 350.000 lei.
Respectand misiunea Ariston Comfort Challenge de a duce confortul tuturor, pretutindeni, compania a continuat si anul acesta parteneriatul cu Asociatia Nationala a Salvatorilor Montani din Romania (Salvamont) in urma caruia au fost donate echipamente termice perfomante pentru a asigura conditii optime de lucru in bazele de salvare si pentru a facilita interventiile in situatiile de urgenta. Astfel, in ultimii trei ani Ariston a dotat 51 de centre si baze de salvare cu centrale termice in condensare si boilere electrice de ultima generatie. Peste 1.100 de salvatori profesionisti si voluntari, care asigura patrularea preventiva si participa anual la misiuni de salvare in peste 100 de zone montane, vor beneficia de imbunatatirea conditiilor de lucru din bazele, posturile de interventie si cabinetele medicale Salvamont. Prin acest parteneriat, Ariston a reusit sa asigure confortul termic pentru aproximativ jumatate din totalul bazelor Salvamont din Romania.
 
 
 
Pentru a atrage atentia asupra faptului ca pentru milioane de romani accesul la apa calda reprezinta un lux, Elisabeta Lipa, cvintupla campioana olimpica la canotaj si presedinte al Federatiei Romane de Canotaj si sportivul de anduranta Andrei Rosu s-au alaturat campaniei si in acest an. Acestia si-au asumat experimentarea unei situatii inconfortabile, pentru a demonstra faptul ca ceea ce pentru unii este doar o provocare, pentru prea multi romani este o rutina zilnica.
Filmul campaniei Ariston Comfort Challenge 2021 poate fi vizionat aici: Ariston Romania YouTube
Video-ul campaniei realizat in parteneriat cu Salvamont poate fi urmarit aici.
Prima misiune globala a grupului Ariston, Comfort Challenge, a avut loc in anul 2018, in Groenlanda, pe insula Disko. Grupul Ariston a livrat materialele necesare si a construit, pe un teren inghetat, cu diverse adversitati, o casa modulara inovatoare si eficienta, denumita Ariston Comfort Zone. Constructia a fost donata Universitatii din Copenhaga pentru ca echipa de savanti de aici sa poata cerceta impactul schimbarilor climatice asupra zonei arctice chiar si in sezonul de iarna, cand temperaturile sunt extrem de scazute.
In urma studiilor, savantii trag un semnal de alarma ca in urmatorii 100 de ani, temperaturile locale vor creste cu cel putin 5°C, respectiv cu 10°C in cel mai rau caz. Zona arctica este primul loc care va fi afectat de schimbarile climatice, cu repercursiuni care se pot extinde insa asupra intregii planete.
***
Ariston Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Group, unul dintre liderii internationali in productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera.
Angajamentul Ariston privind eficienta energetica este exprimat prin lansarea constanta de noi solutii bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare si pompele de caldura, precum si prin imbunatatirea eficientei produselor traditionale (boilere sau centrale termice), dar si prin investitiile in noi proiecte.
Portofoliul de produse Ariston Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala, in condensare, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Elco.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter