RO EN
السلة فارغة

BAU: Extindere accelerata in Federatia Rusa, Turcia si China

Manifestarea expozitionala bienala Bau, organizata in capitala Bavariei, reprezinta, de mai multi ani, principala platforma internationala destinata prezentarii noutatilor si inovatiilor in ceea ce priveste materialele de constructii. De la o editie la alta, statutul de lider pe acest segment este confirmat si consolidat, acest fapt fiind sustinut inclusiv de prezenta masiva a vizitatorilor din afara granitelor Germaniei. Aceasta realitate i-a determinat pe unii specialisti sa afirme ca targul de la München constituie cel mai reprezentativ eveniment din aceasta categorie pentru intreaga piata mondiala a constructiilor, avand tendinta de a domina in mod categoric domeniul respectiv. In continuare, Johannes Manger, director de relatii publice al Messe Munchen se refera la cele mai importante aspecte legate de acest eveniment. 
 
- Cum comentati efervescenta inregistrata in cadrul Bau 2013, in conditiile in care piata mondiala de profil este in continuare afectata de recesiune?
- Situatia pe acest segment este destul de diferita in Germania, fata de restul regiunilor de pe mapamond. Pe plan national, industria respectiva a consemnat, de la inceputul crizei economice, majorari anuale de 2% - 3%, situatie diametral opusa fata de cea inregistrata in Spania sau Portugalia, unde criza datoriilor publice a afectat puternic investitiile. Aceasta realitate economica a facut ca Bau sa devina un adevarat punct de atractie pentru expozantii straini, din cele 2.060 de companii participante, 527 fiind firme straine (se remarca prezenta mai multor societati din Grecia si Spania, in raport cu situatia de la editia anterioara). Oferta lor s-a adresat exclusiv pietei germane, data fiind cererea precara existenta pe diferitele piete nationale.
 
- Exista o tendinta de agregare a activitatii pe piata internationala a expozitiilor?
- Trebuie sa fie admisa realitatea ca Bau reprezinta o tinta pentru multe companii de pe plan mondial, in acest moment lista de asteptare pentru alocarea unui spatiu in cadrul targului numarand peste 500 de firme. Cu toate acestea, nu este obligatia noastra de a ne transforma, prin extindere, intr-un eveniment expozitional cu un grad atat de mare de internationalizare. Bau ramane o marca nationala si nu avem intentia de a o exporta in Europa, prin organizarea unui targ de amploare continentala. Aceasta nu inseamna excluderea dezvoltarii, avand deja colaborari cu organizatii similare din Turcia si Federatia Rusa, in vederea organizarii unor evenimente similare (derulate sub marca Bau) in acele regiuni. In fundamentarea deciziei am luat in considerare potentialul pe care pietele respective il au pentru furnizorii germani. De asemenea, intentionam sa lansam un parteneriat cu o firma din China, date fiind barierele generate de distanta mare pe care specialistii din regiune trebuie sa o parcurga pentru a fi prezenti la Bau. In ceea ce-i priveste pe vizitatori, acestia sunt bineveniti, obiectivul lor fiind acela de a se informa in legatura cu noutatile lansate pe piata de profil. De exemplu, pentru un specialist din Romania accesul la expozitia din München se poate face dupa o calatorie cu avionul care dureaza numai doua ore, astfel incat acesta are avantajul de a se informa in mod direct despre noutatile din domeniu cu un consum minim de timp si resurse financiare.
 
- Mentionati principalele targuri care reprezinta o concurenta reala pentru Bau.
- La nivelul Germaniei, mai au loc doua manifestari similare, la Berlin (Bautech) si Essen Deutec (Essen), insa acestea se deruleaza la un nivel mult inferior din punct de vedere al participarii companiilor si expertilor. De fapt, singura concurenta reala pentru Bau este reprezentata de Batimat – Franta si MadeExpo – Italia. Pe termen mediu, ne propunem totusi sa ne consolidam pozitia de lider, avand deja planificata constructia a doua hale, cu o suprafata totala de peste 20.000 mp, care vor fi date in folosinta in 2019. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter