RO EN
السلة فارغة

UTI a dezvoltat Sistemul informatic de desfasurare a achizitiilor publice (SICAP)

UTI a dezvoltat si implementat Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare a achizitiilor publice (SICAP), conform contractului castigat prin licitatie publica in anul 2014 si al carei beneficiar direct este Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei (AADR). Valoarea proiectului este de 21,902,819.00 lei.
Dupa o luna si jumatate de la lansare, s-au initiat deja peste 400.000 de cumparari directe in SICAP, dovedind robustetea si capacitatea sistemului. Aproximativ 600.000 de utilizatori, care fac parte din peste o jumatate de milion de entitati distincte, s-au conectat si au lucrat pe platforma de achizitii online incepand din 2 aprilie, data lansarii, si pana in prezent. De asemenea, in noul sistem au fost lansate aproape 3.000 de proceduri noi de achizitii publice.
In SICAP lucreaza in prezent toti actorii implicati in procesul de achizitii publice: autoritati contractante, ofertanti, institutii de reglementare si control, noua platforma fiind aliniata celor mai noi prevederi legislative romanesti si europene. SICAP este aliniat complet cerintelor legate de noile formulare legislative prin care se transmit anunturile la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE). In perioada de tranzitie de la SEAP la SICAP (noul SEAP), estimata la o perioada de 2-3 luni, cele doua platforme merg in paralel, aceasta strategie fiind cea mai potrivita pentru un sistem national de asemenea importanta.
De ce s-a trecut de la SEAP la SICAP
Necesitatea implementarii SICAP a venit in contextul in care capacitatea tehnologica a sistemului SEAP era depasita de gradul foarte mare de utilizare. Apoi, se impuneau modernizari ale interfetei, ergonomie si flexibilitate imbunatatite, in special pentru achizitiile directe, care sunt extrem de utilizate. De asemenea, integrarea prevederilor legislative a fost un alt aspect care a impus dezvoltarea unui nou sistem.
Desi trecerea de la SEAP la SICAP a reprezentat o etapa fireasca, sistemul implementat la nivelul lui 2006 a fost prima platforma de achizitii electronice din Romania si a raspuns foarte bine cerintelor de functionalitate si de securitate ale autoritatilor contractante timp de 12 ani. Sistemul conceput de UTI a fost unul robust si a asigurat protectie deplina la atacurile cibernetice, nefiind inregistrate blocaje.
Conform datelor comunicate de AADR, 19.703 autoritati contractante au fost inregistrate in SEAP, 127.242 de ofertanti, 1.489.373 de repere au fost publicate, s-au realizat 16.123.237 de cumparari directe, iar valoarea achizitiilor atribuite s-a cifrat la 30.871.905.571.969 RON.
Securitatea informatiilor in SICAP
Proiectul SICAP a urmarit dezvoltarea unui sistem informatic flexibil, modular si performat pentru desfasurarea achizitilor publice, in conformitate cu cerintele Uniunii Europene si cu legislatia in vigoare privind achizitiile publice.
Avand in vedere datele si procesele de business implementate in cadrul SICAP, numarul mare de utilizatori care acceseaza serviciile prin retele publice (internet), securitatea sistemului reprezinta unul dintre elementele de baza ale SICAP. Solutia UTI include o serie de controale si mecanisme de securitate, de la cele clasice (izolare de tip vlan, transalatare adrese IP, firewall, sisteme IPS/IDS), pana la nivele complexe, bazate pe tehnologii precum PKI sau de protectie DDOS (protectie la atacuri informatice distribuite de tip denial of services). De asemenea, aplicatiile dezvoltate implementeaza cele mai noi mecanisme de securitate si au fost testate cu succes de parteneri cu experienta in efectuarea de teste pe sisteme IT complexe.
Beneficiile proiectului
Alaturi de AADR, beneficiarul direct al proiectului SICAP, noul sistem de achizitii publice aduce avantaje autoritatilor contractante din administratia publica, operatorilor economici privati, precum si cetatenilor:
- Eficientizarea activitatii datorita platformei de lucru colaborativ si accesului rapid la informatii
- Cresterea gradului de transparenta a proceselor de achizitii publice prin utilizarea de standarde deschise
- Reducerea costurilor administrative si a timpilor de raspuns la solicitarile cetatenilor
- Asigurarea unui grad ridicat de securitate si de protectie a informatiilor vehiculate in sistem
- Asigurarea unui mediu concurential si competitiv pentru accesul la fondurile publice
- Viteza mare de accesare a informatilor si posibilitati avansate de regasire a datelor relevante

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter