RO EN
السلة فارغة

UNSAR-IRES: Riscul la incendiu si dezastrele naturale provoaca ingrijorare

Incendiul, dezastrele naturale, imbolnavirea si accidentele auto reprezinta principalele riscuri de care sunt ingrijorati romanii, arata rezultatele primului Barometru UNSAR - IRES „Perceptia riscului si cultura asigurarilor din Romania”.
“Riscul de incendiu este cel care ii ingrijoreaza in mare sau in foarte mare masura pe cei mai multi dintre participantii la sondaj - 73%, cu precadere pe femei comparativ cu barbatii, pe respondentii de peste 65 de ani comparativ cu cei mai tineri, respectiv pe cei cu studii elementare sau medii. Dezastrele naturale, precum cutremurele, inundatiile sau alunecarile de teren sunt ingrijoratoare in mare sau in foarte mare masura pentru 7 din 10 intervievati; proportii mai ridicate se observa in randul femeilor, al persoanelor de peste 50 de ani, cu studii elementare sau medii, care locuiesc in Moldova si in mediul rural”, arata Barometrul UNSAR - IRES 2019.
Desi sunt ingrijorati de producerea riscurilor enumerate, circa 40% din cei intervievati spun ca motivul pentru care nu au incheiat o polita de asigurare pana in prezent este lipsa banilor. Doar 19% declara ca nu au incredere in companiile de asigurari, iar 14% spun ca nu ii intereseaza asigurarile. Totusi, circa 41% din cei intervievati au declarat ca intentioneaza sa incheie o polita de asigurare in urmatoarele 12 luni.
„Ne propunem sa realizam acest studiu in fiecare an, pentru a avea o imagine clara asupra perceptiei romanilor in ceea ce priveste asigurarile si pentru a ne ajusta strategia in mod corespunzator. Spre exemplu, mai mult de jumatate din participantii la acest studiu au declarat ca o mai buna informare i-ar motiva sa incheie o asigurare - iar acesta este unul dintre motivele pentru care campaniile de informare si de educatie financiara reprezinta una dintre directiile strategice ale UNSAR pe termen mediu”, a declarat Adrian MARIN, Presedintele UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania.
De altfel, UNSAR a derulat in perioada februarie-martie 2019 o prima campanie de constientizare privind asigurarile de viata, Campania #gatapentruVIATA. In prezent, se afla in derulare prima campanie integrata de comunicare a industriei de asigurari,
#OAMENIIdinAsigurari. Aceasta isi propune sa evidentieze beneficiile pe care le aduc cei care lucreaza in domeniul asigurarilor societatii romanesti, in contextul in care, in fiecare zi calendaristica din 2018, industria de asigurari a platit despagubiri in valoare de 3 milioane de euro.
“Potrivit Barometrului UNSAR - IRES, 60% dintre romani declara ca experienta lor cu o companie de asigurari a fost placuta, iar 44% spun ca au incredere in asiguratori. Sunt rezultate care ne confirma convingerea ca este in continuare nevoie de eforturi importante de informare si de educatie financiara, astfel incat sa reusim sa demontam mituri adanc inradacinate in societate”, spune Alexandru CIUNCAN, Directorul General al UNSAR.
“Cei mai multi intervievati vad asigurarile drept exclusiv o forma de protectie - 57%, 17% le percep drept o forma de protectie si de investitie, iar 16% drept o forma de protectie si economisire. 44% dintre participantii la sondaj declara ca au multa sau foarte multa incredere in societatile de asigurari, in general; proportia celor cu un nivel de incredere crescut in societatile de asigurari este mai ridicata in randul tinerilor sub 36 de ani (52%) si a celor cu studii superioare (52%)”, se precizeaza in studiu.
Studiul a fost realizat la solicitarea UNSAR, de catre IRES, in perioada 6-9 mai 2019, pe un esantion reprezentativ format din 1.348 de subiecti cu varste de peste 18 ani, utilizand metoda CATI.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter