RO EN
السلة فارغة

ORADEA: Proiecte de 80 milioane euro aflate in faza de precontractare

Primarul Ilie Bolojan a sustinut o conferinta de presa cu privire la ultimele materiale care au fost aprobate in sedinta Consiliului Local si care vizeaza cateva proiecte foarte importante pentru municipiul Oradea, pentru care au fost castigate contracte de finantare ce se ridica la peste 80 milioane de euro.
"Am finalizat partea de evaluare a acestor proiecte, am primit vizita in teren saptamana trecuta. Acum proiectele europene sunt in faza de precontractare si estimam ca pana la sfarsitul acestei luni vom semna toate aceste contracte de finantare", a spus primarul Ilie Bolojan.
Apoi, acesta a facut o trecere in revista a acestor pachete de proiecte.
Coridorul de mobilitate din Piata Gojdu pana pe str. Vasile Alecsandri
Un proiect important este coridorul de mobilitate din Piata Gojdu pana pe str. Vasile Alecsandri, care cuprinde la randul sau mai multe proiecte.
Primul este pasajul care se va realiza intre Catedrala Ortodoxa si Casa de Cultura a Sindicatelor si datorita caruia masinile vor putea traversa aceasta piata prin subteran, piata devenind una pietonala, care va face legatura intre Cetatea Oradea si centru, asigurand totodata unda verde pentru tramvai. Valorea estimata a acestei lucrari este de 95 milioane de lei.
Al doilea proiect vizeaza str. Vasile Alecsandri, strada care este deja finalizata, dar decontarea lucrarilor se va face pe bani europeni. Valoarea strazii este de 5,2 milioane lei.
A treia achizitie din acest pachet are ca obiect cumpararea a patru autobuze hibrid, a caror valoare estimata este de 10,9 milioane lei.
In total, acest pachet de proiect se ridica la 111,2 milioane lei, care corespunde unei valori de 23,8 milioane euro inclusiv TVA. Din aceasta suma, o parte este neeligibila, aprox. 7,6 milioane lei, iar din ceea ce este eligibil, contributia Primariei este de 2%.
Coridorul de mobilitate Piata Gojdu - Piata Cetate
Al doilea pachet de proiecte este cel legat de coridorul de mobilitate Piata Gojdu - Piata Cetate, pachet care la randul lui cuprinde mai multe proiecte. In primul rand este vorba de pasajul subteran de la Piata Mare, estimat la 33,6 milioane de lei. Acest pasaj va face mult mai usoara traversarea intersectiei respective, traficul auto fiind dirijat in subteran, iar tramvaiul va avea asigurata astfel unda verde.
Al doilea proiect din acest pachet este parcarea de tip Park and Ride, de 35,8 milioane lei. Aceasta parcare nu este eligibila, prin urmare va fi finantata integral din bugetul local. Pachetul mai cuprinde si redresarea statiei de la Blocul Cicero, al carei scop este de a asigura curentul in conditii optime pentru liniile de tramvai. Valoarea estimata a acestui proiect este de 4,6 milioane de lei.
Ultimul proiect din acest pachet vizeaza achizitia a 6 autobuze hibrid, estimate la 16,3 milioane lei. In total, valoarea acestui pachet de proiecte este de 90,4 milioane lei, care corespunde unei sume de 19, 3 milioane euro, din care, pentru ca parcarea de tip Park and Ride este neeligibila, 40% va fi suportat de municipalitate. E vorba de aproximativ 40 milioane de lei.
Dezvoltarea si prioritizarea transportului public de clatori
Al treilea pachet important este cel legat de dezvoltarea si prioritizarea transportului public de clatori, proiect care la randul lui cuprinde mai multe subproiecte.
Este vorba de solutia inovativa din zona Podului Dacia, care corespunde largirii Podului Dacia la 6 benzi, asigurandu-se astfel unda verde pentru tramvai pe pod. De asemenea, pachetul mai cuprinde realizarea pasajului subteran din zona Hotelului Continental catre Politie, care va asigura circulatia usoara a tramvaiului catre B-dul Magheru.
Valoarea acestor doua proiecte cumulate este de 25,8 milioane lei.
Nu in ultimul rand, un proiect foarte important este extinderea liniei de tramvai in zona Universitatii, de pe Calea Aradului pe malul Petei si mergand pana in Cantemir, proiect estimat la 66,1 milioane lei. In total, aceste doua proiecte de ridica la 91,8 milioane lei, ceea ce corespunde unei sume de 19,65 milioane euro, din care valoarea neeligibila este de 1,1 milioane euro.
Vor mai fi achizitionate inca 10 tramvaie
Fata de prima etapa, care curprindea achizitia a 10 tramvaie, s-a mai depus o cerere de finantare pentru inca 10 tramvaie, in acest moment fiind aprobata si aceasta a doua etapa, care se ridica la suma de 88,7 milioane lei, respectiv 19 milioane euro, cu o contributie a municipalitatii de 2%.
"Toate aceste patru pachete de proiecte sunt depuse pe Axa de mobilitate urbana, iar suma totala a acestora este de 81,8 milioane euro, din care aproximativ 10 milioane euro reprezinta cheltuieli neeligibile si aprox 1,4 milioane euro sunt contributia de 2% a municipalitatii. Prin urmare, din 82 milioane de euro, municipiul va contribui cu 12 milioane de euro, iar diferenta de 70 milioane de euro sunt banii europeni castigati", aprecizat primarul Ilie Bolojan.
Proiecte de regenerare urbana care privesc comunitatile defavorizate
O alta serie de proiecte sunt cele de regenerare urbana, care privesc comunitatile defavorizate, este vorba de zona Gutenberg si Scoala Ioan Slavici.
Astfel, se are in vedere realizarea unui centru de zi la Scoala Ioan Slavici, estimat la 6 milioane de lei si asfaltarea a trei strazi in zona Gutenberg, care se ridica la 1,5 milioane lei, in total aceste proiecte ajungand la 7 milioane de lei. Cifra corespunde unei sume de 1,6 milioane euro, din care contributia municipalitatii este de 2%, respectiv aproximativ 30.000 de euro.
Implementarea proiectelor
In incheiere, primarul Ilie Bolojan a vorbit despre implementarea acestor proiecte: "In perioada urmatoare ne concentram pe implementarea acestor proiecte. Suntem intr-o faza avansata de adjudecare la largirea podului Dacia si la pasajul de pe B-dul Magheru. Probabil ca saptamina viitoare se va adjudeca licitatia. Estimam ca cel tarziu la primavara vom putea incepe lucrarile. Vom incerca sa lucram sub trafic intr-o prima etapa, dar este foarte posibil ca, pe perioada vacantei de vara, traficul sa fie total blocat in zona respectiva. De pe acum, imi cer scuze oradenilor pentru deranjul din trafic. Tot in perioada urmatoare, vom organiza procedura de licitatie pentru intocmirea proiectelor tehnice la cele doua pasaje mari, cel complex din zona Centrului Civic si cel mai simplu din fata Pietei Mari, in asa fel incat in vara anului viitor sa putem organiza licitatia pentru selectarea unui constructor, iar in toamna anului viitor sa putem incepe si lucrarile. Va urma asadar o perioada de santier de aprox. 2-3 ani de zile, cu perturbari destul de mari in circulatie, dar aceste proiecte se fac o data la cativa zeci de ani si cred ca castigurile pe termen lung vor fi mult mai mari decat deranjul de un sezon sau doua."

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter