RO EN
السلة فارغة

METROREX: Verificari de contracte pentru magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor

Urmare a informatiilor din ultimele zile, aparute in presa, cu privire la activitatea Metrorex, facem urmatoarele precizari:
Circulatia trenurilor de metrou cu calatori se desfasoara in conditii de siguranta. Societatea respecta reglementarile si normele in vigoare. Atat Metrorex, cat si institutiile cu atributii in controlul activitatilor privind siguranta circulatiei, verifica in permanenta respectarea procedurilor, iar eventualele evenimente aparute in circulatia trenurilor sunt investigate de Agentia de Investigare Feroviara Romana - AGIFER. In urma acestor investigatii rezulta, dupa caz, masuri care sunt puse in aplicare de catre Metrorex.
Noua structura organizatorica a societatii, aprobata de Adunarea Generala a Actionarilor, in vigoare incepand din 1.08.2018, nu presupune suplimentarea numarului de personal, fata de cifra aprobata in Bugetul de Venituri si Cheltuieli si nici depasirea fondului de salarii prevazut in bugetul societatii. Prin noua organigrama au fost reorganizate atributiile pentru eficientizarea activitatii Metrorex.
Pentru optimizarea activitatilor de exploatare si infrastructura, luna aceasta a fost avizat de Adunarea Generala a Actionarilor, un memorandum pentru suplimentarea numarului de personal, in prima faza, cu 354 de angajati. Acesta se afla in analiza la directiile de specialitate din Ministerul Transporturilor pentru a fi inaintate spre aprobare Guvernului Romaniei. De asemenea, sunt previzionate in bugetul pe 2019 inca 947 de noi angajari pentru deservirea magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei- Eroilor). Numarul angajatilor va mai fi suplimentat in functie de punerea in exploatare cu calatori si a altor obiective de investitii.
Bugetul societatii Metrorex pentru anul acesta a fost aprobat cu un deficit de finantare (pierdere) de 95.363,98 mii lei, pentru ca la finele anului 2017, societatii nu i-a fost alocata subventia pentru transportul de calatori cu metroul aferenta trimestrului IV, nefiind indeplinite procedurile legale desi suma era alocata pentru bugetul de stat pentru anul 2017. Acest fapt a fost constatat de controlul Curtii de Conturi, situatie ce se evalueaza in acest moment pentru identificarea celor responsabili. Suma urmeaza sa fie solicitata la rectificarea bugetara pentru anul 2018.
Societatea trebuie sa despagubeasca asocierea Astaldi S.p.A - FCC Construccion SA, Delta ACM 93 SRL, AB Construct SRL pentru revendicari solicitate in perioada 2011-2015.
Metrorex face acum toate demersurile pentru achitarea datoriei de 188 milioane lei (aproximativ 40 milioane euro) stabilite printr-o hotarare a instantei in anul 2017, ramasa definitiva si irevocabila in mai 2018, fara a afecta activitatea societatii.
In prezent, Corpul de Control al primului ministru verifica modul in care au fost derulate contractele aferente obiectivului de investitii magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor. Corpul de Control al ministrului Transporturilor analizeaza circumstantele care au pus in sarcina Metrorex despagubirea de 188 milioane lei.
Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) a solicitat Consiliului de Administratie si conducerii executive a Metrorex organizarea unei licitatii pentru inchirierea spatiilor comerciale din statiile de metrou, conform procedurilor legale la expirarea perioadei pentru care a fost incheiat contractul cu Sindomet Serv Com.
In acest sens, Metrorex a notificat Sindomet Servcom SRL ca acest contract va inceta de drept in septembrie 2018. In continuare, Metrorex va respecta procedurile legale pentru inchirierea spatiilor comerciale din statiile de metrou.
Veniturile si cheltuielile obtinute din activitatea contractului s-au repartizat din 2003 pana in 2017, in cote de 25% pentru Metrorex si 75% pentru Sindomet iar incepand cu 26.09.2017, procentele de repartizare sunt 36% pentru Metrorex si 64% pentru Sindomet Servcom SRL.
Mentionam ca veniturile realizate de catre Metrorex SA in anul 2017 in baza acestui contract, sunt in valoare de 783 469 lei, pentru o suprafata inchiriata de 5 900 mp.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter