RO EN
السلة فارغة

CLUJ: Semnare acord asociere pentru realizarea metroului si a trenului metropolitan

A fost semnat, impreuna cu primarii comunelor Gilau, Floresti, Baciu, Apahida, Jucu si Bontida, acordul de asociere privind realizarea in parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului si evaluarea strategica adecvata pentru trenul metropolitan si metrou. Acest proiect de investitii reprezinta un pas semnificativ pentru dezvoltarea socio-economica a zonei metropolitane Cluj-Napoca si are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicata pentru populatia zonei metropolitane, precum si un transport eficient inspre si dinspre Cluj-Napoca.
Proiectul de investitii va fi realizat in doua etape:
In prima etapa va fi realizat Trenul Metropolitan pe infrastructura actuala. In aceasta faza va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi intregul coridor feroviar cuprins intre halta Nadaselu si statia de la Bontida, pe o lungime de aproximativ 43 de km.
Punctele de oprire actuale vor ramane aceleasi si se propune adaugarea unor noi statii de oprire in zonele: Baciu, Tetarom pe str. Taietura Turcului si la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu.
Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitatile disponibile pentru calatori: banci, zone de asteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case), etc. De asemenea se va analiza disponibilitatea parcarilor de mici dimensiuni si se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.
In cea de a doua etapa va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmareste sa deserveasca principalele puncte de interes pornind din Gilau pana la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 km. Proiectul va avea doua parti.
In prima parte se va realiza legatura dintre comuna Floresti si Podul Ira pe urmatorul traseu propus: zona de sud a comunei Floresti - viitorul spital regional de urgenta - centrul comercial Vivo - cartierul Manastur - centrul orasului Cluj-Napoca si zona de est a orasului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira. Pentru zona din afara orasului se va studia posibilitatea realizarii metroului suprateran, iar de la intrarea in Cluj-Napoca acesta urmand a fi realizat in subteran.
A doua etapa a realizarii metroului vizeaza crearea legaturii dintre comunele Floresti si Gilau. Pana la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilau si Floresti va fi asigurata prin autobuze care vor deservi aceasta zona in vederea asigurarii accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurata prin autobuze legatura dintre Gilau si Nadaselu pentru cei care doresc sa foloseasca trenul metropolitan.
In perioada imediat urmatoare va fi lansata licitatia pentru Studiul de prefezabilitate a metroului si Studiul de fezabiltate pentru trenul metropolitan.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter