RO EN
السلة فارغة

CITR si CFR Marfa au depus planul de restructurare conform concordatului preventiv

CITR, parte a Impetum Group, impreuna cu compania, a transmis vineri, 21 februarie 2020, la Tribunalul Bucuresti, planul de concordat al CFR Marfa, organizatie care urmeaza sa fie restructurata prin procedura de concordat preventiv.
Planul de redresare se bazeaza pe 2 mari piloni: eficientizarea operationala, astfel incat compania sa genereze profit operational din cel de-al doilea an al derularii procedurii de concordat preventiv si obtinerea de venituri prin valorificarea si darea in plata a activelor neproductive ale companiei, cu scopul capitalizarii sale si al achitarii creantelor istorice. Printre masurile de eficientizare operationala mentionam cu titlu de exemplu: cresterea, din 2020, a volumului de marfuri transportate prin implementarea unei politici comerciale la preturi competitive, structurarea parcului de material rulant conform nevoilor clientilor, reducerea cheltuielilor de exploatare, reducerea cheltuielilor cu inchirierea de vagoane prin investitii in parcul propriu, infiintarea unui departament de restructurare cu obiective clare, reorganizarea regionalelor CFR Marfa si a structurii centrale.
„Atat noi, echipa CITR, cat si specialistii CFR Marfa, am inteles inca de la intrarea in proiect ca este nevoie de o colaborare rapida intre echipe, motiv pentru care am reusit sa depunem planul de concordat inainte de termenul limita de 30 de zile de la deschiderea procedurii prevazut de lege. Ne-am asumat sa contribuim la restructurarea acestei companii cu impact major in economie si de aceea am implicat in acest proiect o echipa multidisciplinara solida, cu cei mai buni experti in restructurare din cadrul CITR”, a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.
Planul a fost realizat in urma unei analize a activitatii curente a societatii, respectiv a raportului dintre activele aflate in patrimoniul CFR Marfa S.A., inclusiv din perspectiva gradului de utilizare a acestora, si datoriile inscrise in evidentele contabile. La data depunerii planului, activul companiei are un cuantum de 5,1 miliarde de lei, din care imobilizarile corporale ating 4,7 miliarde de lei. Toate imobilizarile corporale au fost evaluate de catre un evaluator agreat ANEVAR, printr-un raport finalizat in luna mai 2019. Datoriile evidentiate in contabilitatea CFR Marfa S.A. sunt in valoare de 1,3 miliarde de lei. Astfel, rezulta ca activul companiei este mult superior pasivului cuprins in cadrul planului de concordat.
In definirea strategiei de redresare au fost identificate active neproductive care acopera ca valoare datoriile istorice ale companiei. In etapa urmatoare, CFR Marfa impreuna cu administratorul concordatar va continua demersurile de identificare a acelor active care nu sunt folosite in activitatea companiei, in vederea valorificarii sau darii in plata, cu obiectivul de a degreva compania de costuri suplimentare - servicii de paza, intretinere, reparatii, taxe si impozite locale.
Accesarea concordatului preventiv a avut in vedere si contextul iminentei decizii a Comisiei Europene cu privire la recuperarea ajutorului de stat acordat CFR Marfa de catre Statul Roman. In ceea ce priveste recuperarea ajutorului de catre stat, consideram ca exista solutii conforme cu legislatia interna si europeana pentru aplicarea procedurii de concordat si tratarea, inclusiv a sumei respective, in cadrul acestei proceduri. Concordatul este o solutie de preventie cu rolul de a asigura redresarea rapida, desfasurata sub supravegherea judecatorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activitatii companiei si rambursarea datoriilor conform prevederilor legale, interne si comunitare.
Urmatorii pasi in procedura, pe care dorim sa ii implementam accelerat, avand in vedere iminenta unor executari silite care pot bloca activitatea companiei, sunt: negocierile cu creditorii, individual sau colectiv, in prezenta administratorului concordatar (intr-un termen mai scurt decat cel maxim prevazut de lege, respectiv 60 de zile de la depunerea planului) si votarea planului de catre creditorii care detin cel putin 75% din creante, precum si omologarea acestuia de catre judecatorul sindic, in termen de 48 de ore de la depunerea cererii de omologare. Termenul de implementare a masurilor adoptate in plan este de 24 de luni, cu posibilitatea prelungirii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter