RO EN
السلة فارغة

ASRO: Marcajul CE, garantie a calitatii si sigurantei impuse de UE

Ce anume au in comun telefonul mobil, frigiderul din bucatarie, televizorul sau ursuletul de plus al copilului dvs.? Daca aceste produse sunt cumparate din Spatiul Economic European (SEE) acestea vor avea inscriptionat pe etichete initialele CE, care reprezinta marcajul conformitatii europene.
Marcajul CE este o marca obligatorie pentru anumite produse care sunt introduse sau circula in SEE si pe piata Turciei, indiferent daca acestea sunt fabricate in interiorul sau in exteriorul acestor spatii. Aceasta marca este utilizata pentru a indica faptul ca produsele au fost evaluate de producator si ca acestea sunt conforme cu legislatia europeana aplicabila. Iar noi, consumatorii, le recunoastem deoarece le intalnim pe multe dintre produsele pe care le folosim zi de zi.
Atunci cand vedem inscriptionat acest marcaj pe produsele pe care le folosim, ne putem asigura ca acestea respecta specificatiile de siguranta si sanatate ale consumatorului si pe cele de protectie a mediului stabilite la nivelul Uniunii Europene.
Marcajul CE este obligatoriu doar in cazul produselor pentru care exista specificatii UE - produsele trebuie sa respecte toate cerintele relevante. Acesta nu se va aplica produselor pentru care nu exista specificatii la nivelul UE.
Cei care sunt raspunzatori pentru declararea conformitatii produselor cu cerintele in vigoare sunt chiar producatorii, care, inainte de a aplica marcajul CE, trebuie:
- Sa garanteze conformitatea cu toate cerintele aplicabile la nivelul Uniunii Europene;
- Sa evalueze produsul (singur sau cu ajutorul unui organism de certificare - verificati normele pe categorii de produse);
- Sa intocmeasca dosarul tehnic al produsului;
- Sa redacteze si sa semneze declaratia UE de conformitate.
In cazul in care produsul este testat de un organism notificat, marcajul CE va fi insotit de numarul de identificare al respectivului organism de certificare. Daca producatorul este cel care aplica marcajul, atunci acesta trebuie sa verifice conformitatea produsului la cerintele tehnice.
Marcajul CE trebuie sa fie vizibil, lizibil si imposibil de sters! Acesta:
- Trebuie sa contina initialele CE;
- Cele doua litere trebuie sa aiba aceeasi dimensiune verticala;
- Sa nu fie mai mici de 5 mm, cu exceptia cazului in care se specifica altceva in cerintele relevante referitoare la produs;
- Marcajul CE poate lua forme diferite (culoare, litere pline sau goale), cu respectarea proportiilor acestora.
Daca marcajul CE nu poate fi aplicat direct pe produs, acesta poate fi indicat pe ambalaj sau pe documentele insotitoare.
Puteti sa descarcati fisierele de imagine pentru marcajul CE de pe portalul DG GROW.
La nivelul UE, standardizarea joaca un rol esential in functionarea corecta si eficienta a pietei unice sprijinind directivele si regulamentele europene corespunzatoare, dar si libera circulatie a produselor in Spatiul Economic European.
Desi aplicarea standardelor este voluntara, iar producatorii trebuie sa aleaga daca le aplica sau nu produselor lor, exista si anumite situatii in care aplicarea unui standard poate deveni obligatorie printr-o reglementare din considerente de protectie a vietii, sanatatii, securitatii si intereselor consumatorilor sau a mediului inconjurator.
La nivel national, ASRO/CT 374 - Evaluarea conformitatii, este comitetul tehnic care se ocupa cu standardizarea in domeniul studiului mijloacelor de evaluare a conformitatii, a pregatirii documentelor referitoare la practica si functionarea evaluarii conformitatii, participarea la elaborarea documentelor referitoare la principiile si practica evaluarii conformitatii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter