RO EN
السلة فارغة

ANAP: Noua modalitate de derulare a verificarii documentatiilor de atribuire

Ca urmare a sesizarilor venite din spatiul public cu privire la intarzierile inregistrate in validarea documentatiilor de atribuire incarcate in sistem de catre autoritatile contractante, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice face urmatoarele precizari:
Noua modalitate de derulare a procesului de verificare a documentatiilor de atribuire implica verificarea aspectelor de calitate si regularitate, asa cum sunt definite de prevederile art. 2 alin. (1) lit. a) si b) din O.U.G. nr. 98/2017, cu modificarile si completarile, a tuturor documentelor ce alcatuiesc documentatiile de atribuire selectate.
In primul rand trebuie precizat faptul ca noile modificari legislative obliga verificatorul ANAP sa realizeze observatii si in raport cu cerintele caietului de sarcini, prevederile contractuale si informatiile pentru ofertanti (fisa de date) avand la baza listele de verificare care asigura trasabilitatea informatiilor in emiterea avizului conform conditionat, care presupune respingerea, sau a avizului neconditionat, care inseamna publicarea documentatiei de atribuire in sistem.
In ceea ce priveste cauzele intarzierii validarii documentatiilor de atribuire, precizam ca acestea sunt generate de numarul mare de respingeri, justificate de faptul ca reprezentantii autoritatilor contractante, fie ei angajati ai directiilor de achizitii publice sau consultanti, nu-si insusesc observatiile venite dinspre verificator si/sau opereaza modificari pe alte aspecte ale documentatiilor pentru care nu au fost formulate observatii de catre ANAP.
Un alt motiv al intarzierii validarii documentatiilor de atribuire il reprezinta faptul ca reprezentantii autoritatilor contractante nu utilizeaza documentatiile standard puse la dispozitie de catre ANAP pe site-ul www.achizitiipublice.gov.ro.
In contextul prezentat, va comunicam faptul ca reprezentantii conducerii Agentiei au luat toate masurile necesare deblocarii situatiei actuale generata de intarzierea validarii documentatiilor de atribuire prin suplimentarea numarului de personal care verifica documentatiile pe o perioada de doua luni. Mai mult, in momentul de fata angajatii institutiei ofera consultari (helpdesk, e-mail si telefonic) autoritatilor contractante care intampina dificultati in implementarea acelor observatii pe aspecte de regularitate si calitate realizate de verificatorii ANAP.
Consideram ca este absolut necesar ca reprezentantii autoritatilor contractante sa colaboreaze indeaproape cu Agentia si sa inteleaga nevoia aplicarii acestei masuri de preventie si de reforma a sistemului achizitiilor publice din Romania.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter