RO EN
السلة فارغة

P3 vizeaza extinderea operatiunilor in Cluj-Napoca, Timisoara si Arad

P3 Romania, lider al pietei locale a dezvoltarilor industriale si logistice, continua extinderea parcului P3 Bucharest pe care il detine in apropierea Capitalei, dupa ce anul trecut a livrat trei noi depozite, cu un total de 65.000 mp si a finalizat achizitia a 17 hectare de teren. In urmatorii doi ani, P3 Romania intentioneaza sa extinda parcul industrial la 500.000 mp de spatii logistice si are in vedere eventuale noi achizitii de proiecte existente, pentru dezvoltarea business-ului local. Programul de expansiune va fi coordonat de Sinziana Pardhan, care conduce operatiunile P3 Romania din luna august 2017.
 
- Care sunt perspectivele pe piata imobiliara din Romania in 2018?
- Anul 2017 a fost bun pentru piata imobiliara in general si foarte bun pentru segmentul nostru de spatii logistice. S-au livrat un numar record de metri patrati de noi spatii logistice si industriale de aproximativ 500.000 mp in toata tara, in timp ce rata de neocupare a ramas in continuare foarte mica. Si anul 2018 preconizam ca va fi unul foarte bun, in care piata de spatii logistice si industriale isi va continua dezvoltarea accelerata. Ca tendinta, observam tot mai multe cerinte de spatii logistice (nu numai productie) si pentru alte zone urbane, nu doar Bucuresti. Timisoara si Clujul raman principalele zone de atractie, insa vedem o crestere a interesului si pentru alte centre regionale.
 
- Ce proiecte aveti in derulare in acest moment?
- In 2017 am construit 65.000 mp de noi spatii de depozitare in P3 Bucharest Park. Pentru a veni in intampinarea cerintelor noi, am achizitionat 17 hectare de teren in continuarea parcului nostru de pe A1, km 13. Putem construi pana la 100.000 mp pe acest teren, dar momentul demararii lucrarilor depinde de evolutia discutiilor pe care le avem cu potentiali clienti.
 
- Ce vizeaza strategia de dezvoltare a companiei, pe plan national?
- Dorim sa ne extindem prezenta pe piata de spatii logistice in Romania atat prin noi proiecte in Bucuresti, cat si in zona de vest a tarii, unde ne uitam la orase, precum Cluj-Napoca, Timisoara si Arad. Suntem deja in discutii pentru achizitia de noi terenuri in zonele mentionate, insa ramanem deschisi in continuare sa analizam noi oportunitati.
 
- Cum influenteaza cresterea comertului online dezvoltarea de centre logistice in Romania?
- Motorul de crestere a cererii pentru spatii logistice in ultimii trei ani a fost reprezentat de expansiunea retailerilor, bazata pe cresterea accentuata a consumului. Desi suntem inca in urma fata de alte tari in ceea ce priveste comertul online, tendinta pe acest segment este cu siguranta de crestere. Pe masura ce un procent tot mai mare din consum se va transfera din mediul offline in cel online, segmentul de spatii logistice va avea de castigat, fiind un beneficiar direct al acestei transformari care are loc la nivel global. Ne bucuram sa gazduim in parcul nostru cel mai mare retailer online din Romania, Emag, care pe parcursul unei perioade de 6 ani a crescut de la 10.000 mp la peste 100.000 mp. Comertul online este un segment in crestere si ne asteptam sa vedem alte astfel de povesti si parteneriate de succes in viitorul apropiat.
 
- Cum estimati ca se va dezvolta piata spatiilor industriale/ logistice din Romania?
- Piata spatiilor logistice din Romania este in continua expansiune si va prinde si mai mult avant in momentul in care infrastructura inspre si dinspre principalele piete vecine va fi finalizata. Romania are un potential puternic de dezvoltare pe acest segment; este inca mult loc de crestere pana sa ajungem la nivelul altor tari central-europene precum Republica Ceha si Polonia. P3 isi doreste sa fie un pion important in realizarea acestui potential al tarii si vizam o crestere robusta si sustenabila a activitatii din Romania.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter