RO EN
السلة فارغة

NHOOD construieste 2.300 locuinte in Brasov si incepe dezvoltarea la Resita

In ianuarie 2021, Consiliului de Administratie al Asociatiei Familiale Mulliez (AFM), a anuntat crearea unei noi companii in cadrul ecosistemului asociativ detinut: Nhood. Acest demers oficializeaza separarea activitatilor dintre companiile posesoare de active, Ceetrus (prezenta in 10 tari) si Nodi (in Franta), pe de o parte, si noua companie de servicii, pe de alta parte. Nhood are menirea de a oferi servicii integrate de consultanta imobiliara si de a asigura intreaga paleta de servicii proprietarilor de active ai AFM. In Romania, Nhood, prin mandatul Ceeturs, continua activitatea de a dezvolta proiecte majore, ce vizeaza cu precadere zona de regenerare urbana. Compania continua lucrarile la Coresi Avantgarden din Brasov, cu etapa a cincea a proiectului rezidential, in care va mai construi 2.300 de apartamente, pe langa cele 2.200 finalizate in fazele anterioare. La Satu Mare, Nhood vizeaza crearea unui proiect de tipul mixed-use, care sa ofere valoare adaugata si sa contribuie la dezvoltarea orasului, iar la Resita va dezvolta, intr-un orizont de 15 ani, un amplu proiect mixed-use de regenerare urbana, pe o suprafata de 40 ha in cadrul fostei platforme industriale UCMR - Mociur, probabil cel mai ambitios proiect de dezvoltare derulat in prezent in Romania.
Interviu cu Tatian Diaconu (45 de ani), CEO la Nhood Romania si manager cu o experienta peofesionala de peste 16 ani pe piata de dezvoltare imobiliara si administrarea de proprietati.
 
- In ce stadiu de executie se afla proiectul rezidential de la Coresi Brasov?
- In 2021, activitatea proiectului rezidential Coresi Avantgarden, din cadrul Cartier Coresi, dezvoltat impreuna cu Kasper Development, a fost una foarte efervescenta. Am incheiat faza a patra de dezvoltare care, impreuna cu etapele anterioare, cuprind 2.200 de apartamente si peste 5.000 de locuitori care s-au mutat deja in cartier. De asemenea, am demarat lucrarile la faza a cincea si estimam finalizarea lor in 2026-2027. Cu aceasta etapa vom dubla efectivul de apartamente din cadrul proiectului: vom construi 2.300 de locuinte, in 40 de blocuri, dintre care peste 200 de unitati sunt deja vandute. Valoarea totala a investitiei in proiectul rezidential va atinge, la sfarsitul dezvoltarii, la circa 250 milioane de euro.
 
 
- Referitor la viitorul proiect pe care il veti dezvolta la Satu Mare: ce va include acesta si cand ati planificat inceperea constructiei?
- La Satu Mare ne dorim sa cream un proiect de tipul mixed-use, care sa ofere o valoare adaugata clientilor nostri si sa contribuie la dezvoltarea orasului. Pe langa proiectul comercial existent - Aushopping Satu Mare, vom demara un proiect rezidential, ce va include si functiunile necesare unei dezvoltari coerente din punct de vedere social. Acest proiect se va desfasura etapizat, urmarind tendinta pietei si avand un orizont de finalizare de 3-5 ani. Intentionam sa demaram proiectul imediat ce vom obtine autorizatia de construire pentru prima faza, probabil in ultimul trimestru al acestui an sau in primul trimestru din 2023. De asemenea, lucram si la dezvoltarea unui amplu proiect de entertainment indoor si outdoor, pe o suprafata de aproximativ 7.000 mp. Valoarea totala a investitiei - rezidential si entertainment - va depasi 20 de milioane de euro.
 
 
 
- Ce ne puteti spune despre investitia pe care o pregatiti la Resita? Ce va prevede aceasta dezvoltare si cand estimati ca ar putea incepe constructia?
- La Resita vom dezvolta, intr-un orizont de 15 ani, un amplu proiect mixed-use de regenerare urbana, pe o suprafata de 40 ha, pe fosta platforma industriala UCMR - Mociur. Proiectul va include multiple functiuni: shopping, aqua park, rezidential, hotel, birouri, clinica medicala. Ne dorim sa transformam platforma Mociur intr-o destinatie atat pentru cetateni, cat si pentru turisti, un loc dedicat interactiunilor sociale, cumparaturilor, petrecerii timpului liber, divertismentului si afacerilor. Oamenii vor avea totul la indemana, intr-o raza de 15 minute. Proiectul adopta conceptul de "15 minutes city", dezvoltat de Carlos Moreno, profesor la Universitatea Sorbona, pentru Paris si implementat de primarul orasului, Anne Hildalgo. Pentru activitatile copiilor, munca, sport, servicii medicale si de divertisment, locuitorii nu vor trebui sa traverseze de multe ori orasul sau sa parcurga zilnic zeci de kilometri, ci vor avea totul la indemana, intr-un sfert de ora de mers pe jos sau cu mijloace alternative de deplasare. Dezvoltarea proiectul este in stransa corelare cu viziunea autoritatilor locale, dar si cu liniile directoare de dezvoltare regionala. Astfel, prin conjugarea eforturilor, crestem sansele pentru o dezvoltare sustenabila a orasului si regiunii, si contribuim la crearea premiselor pentru o comunitate prospera. Masterplanul pentru Resita presupune o dezvoltare in patru etape: faza 1 - centrul comercial (35.000 mp), faza 2 - un aqua park, un centru de edutainment, un hotel si o zona de retail DIY (60.700 mp), faza 3 - birouri (4.000 mp) si rezidential (cu 3 etape de dezvoltare, o anvergura totala de 49.200 mp si 1.500 de unitati locative). In prezent, lucram la PUZ si speram ca in septembrie sa demaram lucrarile la faza 1.
 
 
- Ce alte proiecte aveti in dezvoltare si in ce stadii se afla acestea?
- Pe langa proiectele deja evocate, Cartier Coresi, Satu Mare si Resita, lucram si la portofoliul de centre comerciale pe care il administram: 22 de centre comerciale in 14 orase din tara. Analizam fiecare asset in parte, regandim viziunea si strategia de dezvoltare, avand ca obiectiv cresterea atractivitatii proiectelor si a serviciilor oferite clientilor nostri. Centrele noastre comerciale au rolul de animare a comunitatilor in care ne derulam activitatea si au menirea de a fi centre comerciale sociabile, care aduc oamenii impreuna si ii ajuta sa creeze legaturi cu cei din jurul lor. Credem ca avem aceasta responsabilitate fata de comunitati, de a construi proiecte sustenabile, care raspund nevoilor si aspiratiilor oamenilor.
 
- Anul acesta, echipa Nhood aniverseaza 10 ani de existenta pe piata imobiliara din Romania. Care sunt realizarile acestui deceniu de activitate?
- In 2012, in luna ianuarie, Immochan - numele initial al diviziei imobiliare a grupului Auchan, devenit ulterior Ceetrus, - isi incepea activitatea in Romania, numarand la finalul anului 7 oameni si 3 centre comerciale. Lucrurile au evoluat in mod neasteptat in anii urmatori si ne-au depasit estimarile si planurile pe care ni le facuseram initial. In doar un an de la intrarea pe piata romaneasca, echipa si afacerea s-au triplat: de la 7 angajati am ajuns la 21, de la 3 centre comerciale la 9, datorita oportunitatii de achizitie a magazinelor Real. De atunci, am continuat sa crestem si sa dezvoltam proiecte emblematice in domeniul regenerarii urbane, precum Cartier Coresi - cel mai amplu proiect de regenerare urbana din Romania - si Resita. In prezent, echipa a ajuns la 70 de membri si continuam sa ducem mai departe visul transformarii oraselor prin intermediul regenerarii urbane si comunitare.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2021 si ce estimari aveti pentru 2022?
- Activitatea centrelor comerciale a fost una dintre cele mai afectate in anul 2021. Pentru a ne adapta, am aplicat normele sanitare de protectie recomandate de autoritati si am ramas intr-un dialog activ cu partenerii nostri comerciali, pentru a putea identifica impreuna cele mai potrivite masuri de redresare a activitatii. Astfel, pe durata starii de urgenta si ulterior, am venit in sprijinul lor cu o serie de masuri economice solidare, menite sa reduca impactul economic negativ al pandemiei asupra business-ului si sa ofere astfel sprijin ca sa-si reporneasca activitatea intr-o maniera sustenabila. In medie, impactul pandemiei asupra traficului si cifrei de afaceri a fost anul trecut de 10%-12%. Am realizat o cifra de afaceri de 157 milioane de euro, cu 17% mai mult fata de anul 2020. Iar pentru anul acesta ne asteptam la o imbunatatire fata de anul trecut, avand in vedere si noile reglementari privind renuntarea la restrictiile din perioada pandemiei. La Coresi Avantgarden, cererea pentru apartamente ramane mare si asta ne-a dat increderea si ambitia sa dublam dezvoltarea proiectului rezidential.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter