RO EN
السلة فارغة

LIDL continua planurile de dezvoltare a retelei cu 15 noi magazine pe an

Reteaua germana Lidl, prezenta in Romania de sapte ani si care include peste 230 de magazine si patru centre logistice, va continua si in anii urmatori planurile de extindere cu 15 unitati de vanzare si angajarea a aproximativ 500 de persoane pe an. Astfel, urmatorul obiectiv setat de companie pentru piata din Romania este atingerea pragului de 300 de magazine, pe termen mediu. Totodata, Lidl a investit si in modernizarea a circa 200 de unitati existente, si-a construit un sediu modern in zona de nord a Capitalei si are in constructie cel de-al cincilea centru logistic din Romania, in localitatea Cordun, langa Roman (judetul Neamt). Acesta va avea o suprafata totala de aproximativ 45.000 mp si va asigura aprovizionarea a aproximativ 50 de magazine Lidl din zona de est a tarii.
"Pe langa investitia in construirea magazinelor, optimizam in mod constant procesul de expansiune, prin modernizarea unitatilor existente, carora le aducem o serie de imbunatatiri in ceea ce priveste economisirea de energie, dar si functionalitatea. In toate demersurile noastre de expansiune urmarim directia sustenabilitatii, care face parte din modelul de business Lidl", au declarat reprezentantii companiei.
In prezent, Lidl Romania detine patru centre logistice, la Chiajna (langa Bucuresti), Nedelea (Ploiesti), Iernut (Targu Mures) si Lugoj, cu o suprafata construita totala de circa 165.000 mp.
Pentru businessul Lidl, ultimii ani au fost foarte buni, compania incheind 2017 cu o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de euro. Estimarile pentru 2018 includ o noua crestere a rulajului. "Vom continua sa ne orientam spre o expansiune durabila a retelei de magazine, spre dezvoltarea pe termen lung a angajatilor, a sustinerii nevoilor din societate prin proiecte de educatie si mediu si vom continua sa fim atenti la feedback-ul primit din partea clientilor", au mai precizat reprezentantii Lidl Romania.
 
Toate investitiile Lidl urmeaza strategia de eficientizare energetica
In toate proiectele de investitii, Lidl vizeaza o dezvoltare sustenabila, prin realizarea de constructii cu impact redus asupra mediului. "Urmarim, mai ales, optimizarea consumului de resurse, prin utilizarea eficienta a energiei electrice, reducerea cantitatii de apa consumate si folosirea de materiale de constructie reciclate. De exemplu, in 2016, desi am crescut numarul magazinelor si am deschis un depozit la Lugoj, am reusit, in acelasi timp, sa reducem cantitatea de energie consumata pe metru patrat de la 222,64 kWh/mp, in 2015, la 221,51 kWh/mp in 2016", au mai spus reprezentantii Lidl Romania.
Printre masurile de eficientizare energetica aflate in permanenta in atentia companiei se afla utilizarea unor lazi frigorifice mai performante din punct de vedere energetic, inlocuirea spoturilor cu halogen cu unele LED, schimbarea instalatiilor neperformante din punct de vedere energetic sau reconceperea sistemului de mobilare a spatiului de vanzare si implementarea sistemului BMS (Building Management System). Datorita investitiilor sustenabile, Lidl a obtinut, la inceputul acestui an, certificarea ISO 50001 - un standard international ce vizeaza optimizarea performantei energetice si un management eficient al energiei.
In plus, Lidl a construit in Romania cinci magazine cu acoperis verde: unul in Bucuresti (in cartierul Pantelimon), altul in Cluj-Napoca, doua in Constanta si unul in Brasov. "Acest tip de acoperis contribuie la eficienta energetica a cladirii, prin racirea naturala a acesteia pe timpul verii si incalzirea in sezonul rece. In plus, acoperisurile contribuie la reducerea efectului de sera din zona prin absorbtia prafului si dioxidului de carbon, dar si prin scaderea temperaturii din aer, in timp ce vegetatia amplasata pe acoperis filtreaza apa pluviala in mod natural, reducand cantitatea de apa deversata in sistemele de canalizare", au explicat reprezentantii Lidl Romania.
Managerii companiei evalueaza o data la cinci ani intregul portofoliu de magazine al retelei, pentru modernizarea celor mai vechi si adaptarea acelora la cele mai noi standarde de sustenabilitate. Atunci cand anumite magazine nu mai corespund standardelor Lidl, acestea sunt inlocuite cu unitati noi. De exemplu, pentru ca unitatile vechi din Oltenita si Titu nu mai corespundeau standardelor Lidl, anul acesta, in luna octombrie, au fost inaugurate doua noi magazine in orasele respective.
***
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central in Neckarsulm - Germania, este prezent in 30 de tari din intreaga lume, avand, in total, circa 10.500 de magazine, peste 150 de centre logistice si 260.000 angajati. In Romania, Lidl este o retea certificata ISO 50001, are peste 230 de magazine, patru centre logistice, un sediu central construit la cele mai inalte standarde de sustenabilitate si are aproximativ 5.500 de angajati.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter