RO EN
السلة فارغة

COLLIERS administreaza un portofoliu de 530.000 mp de proprietati industriale

Divizia de Property Management a Colliers International gestioneaza un portofoliu total de peste jumatate de milion de metri patrati de spatii de birouri si industriale in Capitala si in tara, dupa 10 ani de la infiintare. In aceeasi perioada, echipa a oferit servicii de consultanta legate de activitati de administrare a proprietatii pentru inca 700.000 de metri patrati.
Cu un portofoliu total de 530.000 de metri patrati de birouri si spatii industriale administrate in prezent, in 26 de proiecte detinute de 14 proprietari si care gazduiesc peste 350 de chiriasi, Colliers International este in topul companiilor de consultanta imobiliara care ofera astfel de servicii pe piata locala.
Departamentul de Property Management al Colliers este format din 23 de specialisti si are o abordare multidisciplinara pentru fiecare proiect in parte, acoperind prin serviciile oferite o gama larga de activitati, de la grija pentru cladirile administrate din punct de vedere tehnic si operational (Managementul Operational al Cladirii) sau grija pentru nevoile si solicitarile chiriasilor (Tenant Management) si pana la servicii financiare (facturari, plati, venituri si costuri, reconcilieri) sau raportarea catre proprietar, asigurandu-se ca toti chiriasii respecta obligatiile contractuale pe care si le-au asumat.
De asemenea, in cazul cladirilor nou construite, divizia de administrare a proprietatilor din cadrul Colliers International preia cladirea de la antreprenorul general si o pregateste pentru operarea zilnica, odata ce constructia este finalizata. Prin aceste servicii, Colliers International asigura managementul anual al bugetelor de Service Charge de peste 18 milioane de euro si genereaza economii de scara pentru companiile care au ales sa externalizeze administrarea proprietatilor.
„Contractarea de servicii de Property Management subliniaza abordarea profesionala pe care dezvoltatorii si proprietarii de spatii de birouri si industriale o au in raport cu chiriasii lor. Am inceput aceasta activitate de la zero acum 10 ani si cu toate ca serviciile oferite sunt in mare partea aceleasi, modul in care ne desfasuram activitatea si modul in care operam pentru clientii nostri este foarte diferit astazi, avand in vedere know-how-ul echipei, cunostintele si experientele acumulate in acesti 10 ani, procedurile dezvoltate, implementarea celor mai bune practici, atat la nivel local, cat si regional, si sistemele noastre IT. Am investit foarte mult timp si resurse si in dezvoltarea profesionala si personala a echipei, precum si in programele noastre software”, explica Stefania Baldovinescu (foto), Senior Partner si Head of Real Estate Management Services & Land Agency in cadrul Colliers International.
In timp, Colliers International a consolidat departamentul de Property Management, care genereaza acum in medie 15% - 20% din cifra de afaceri a companiei. Doi dintre clientii cu care Colliers a inceput aceasta activitate in 2011 - Allianz-Tiriac si Olympian Parks - sunt si acum in portofoliul companiei de consultanta imobiliara, alaturi de alte proiecte, precum cele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Stefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri AdamAmerica, portofoliul de birouri al Smartown Group, Allianz Office Building Brasov, Asirom Timisoara precum si Olympian Park Brasov si Timisoara, Arad Business Park si ELI Park.
„Echipa noastra de Property Management a reusit sa imbunatateasca serviciile de property si facility management din Romania. In ultimii zece ani s-a regrupat la nevoie, a inovat, a optimizat, a anticipat si a implementat. In contextul epidemiei de Covid-19, aceasta echipa a fost foarte aproape de chiriasii nostri din portofoliu pentru a intelege cat mai bine nevoile si schimbarile prin care trec ei in perioada aceasta dificila, a mers proactiv catre proprietari cu diverse propuneri de adaptare la noul context. Si impreuna cu proprietarii si furnizorii nostri de Facility Management a cautat cele mai bune solutii si optimizari pentru proiectele de care ne ocupam, astfel incat sa pastram calitatea serviciilor, dar in acelasi timp sa fim flexibili si agili in noile conditii de activitate”, spune Laurentiu Lazar, Managing Partner Colliers International Romania.
In prezent, divizia de Property Management a Colliers International gestioneaza numai in Bucuresti un portofoliu de 345.000 de metri patrati de spatii inchiriabile industriale si de birouri si alti 187.000 de metri patrati in tara. Din portofoliul total administrat in prezent, 390.000 de metri patrati inchiriabili sunt in proiecte de birouri, iar 140.000 de metri patrati in proiecte industriale. In decursul celor 10 ani de activitate in segmentul de Property Management, Colliers a mai lucrat, fie in contracte de consultanta in aceasta arie, fie in contracte de administrare zilnica, pe inca 760.000 de metri patrati.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter