RO EN
السلة فارغة

EY: Cheltuielile cu transformarea companiilor vor creste in urmatorii trei ani

In ultimul deceniu s-au inregistrat valuri de schimbari tot mai mari, care au erodat starea de fapt si au inceput sa redefineasca modelele de afaceri si operationale si chiar misiunea organizatiilor. Nevoia de agilitate si inovatie a convins companiile sa inceapa sa renunte la izolarea pe insula propriilor operatiuni in favoarea colaborarii in cadrul unor ecosisteme. Iar atentia s-a reorientat de la a oferi profituri pe termen scurt actionarilor catre a crea valoare pe termen lung pentru toti actorii interesati, constientizandu-se faptul ca resursa umana este vectorul cel mai important de valoare la toate nivelurile.
Initiativele de transformare ocupa primul loc in planurile directorilor generali (CEO) din Romania
Conform studiului EY CEO Imperative Romania, din punctul de vedere al initiativelor de transformare, majoritatea directorilor generali din Romania (88%) intentioneaza sa initieze o transformare noua si cuprinzatoare intr-un orizont de timp de 12 luni, iar cele mai semnificative investitii vor fi directionate catre date si tehnologie. Toti liderii de companii din Romania (100%) considera ca in urmatorii trei ani companiile vor cheltui mai mult cu transformarea decat in ultimii trei ani, fata de 65% dintre directorii generali de la nivel global.
Principalele trei tendinte care vor genera schimbarea in cadrul companiilor din Romania sunt considerate inovatia tehnologica si digitala, modificarea experientelor si asteptarilor clientilor si geopolitica. Si executivii de la nivel global se asteapta ca riscurile politice sa se mentina la un nivel ridicat in anul care urmeaza, conform analizelor EY, riscurile geopolitice fiind mentionate drept cea mai mare preocupare a acestora, oglindind astfel si opiniile liderilor de companii din Romania, cuprinse in studiul local CEO Imperative.
„Indiferent daca prioritatea sa este reprezentata de informatii, durabilitate sau inovatie, compania viitorului va avea nevoie sa deruleze multiple transformari continue in cadrul organizatiei, bazate pe trei vectori de valoare interconectati: orientarea spre oameni, adoptarea rapida a tehnologiilor si inovatie la nivelul adecvat. Integrarea acestor trei vectori de valoare in fiecare aspect al transformarii transfunctionale continue va permite directorilor generali sa valorifice la maximum cresterea companiei lor si, in ultima instanta, sa sustina crearea de valoare pe termen lung pentru toti actorii interesati”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner EY Romania & Moldova si Chief Operating Officer al EY in regiunea Europei Centrale si de Sud-est si Asiei Centrale (CESA).
Revenind la inovatie si analizand datele, studiul derulat in Romania releva ca, pentru liderii locali, principalele prioritati in domeniul transformarii sunt inovatia (72%), cultura si misiunea (66%) si resursele umane si abilitatile (56%).
Leadership pentru viitor
In privinta rolului conducatorilor in viitor, toti directorii generali din Romania au fost de acord ca liderii trebuie sa gestioneze transformari multiple si continue in organizatie si 89% dintre respondenti considera ca directorul general trebuie sa fie liderul proceselor de inovatie transformatoare si de redefinire a activitatii. In plus, 91% cred ca dobandirea increderii din partea actorilor interesati va deveni o parte tot mai importanta a activitatii directorului general.
In ceea ce priveste caracteristicile conducatorului eficient in urmatorii cinci ani si ulterior, liderii au subliniat mentalitatea orientata spre transformare, inovatia, compasiunea si increderea.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter