RO EN
السلة فارغة

DELOITTE: Sponsorizarile in timpul pandemiei - cum le directionam eficient

Mobilizarea companiilor care au anuntat sponsorizari si donatii pentru a ajuta statul roman in lupta cu COVID-19 este remarcabila. Firmele pot recupera o parte din acest ajutor sub forma unei reduceri de la plata impozitului pe profit, in proportie de 20% din impozit (dar nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri). Este de retinut ca acest credit fiscal poate fi reportat pe o perioada de sapte ani daca nu poate fi folosit in intregime in anul curent sau daca societatea inregistreaza pierderi. Ce se schimba in aceasta perioada?
Catre ce entitati directionam sponsorizarea?
Potrivit legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, atat persoanele juridice fara scop lucrativ, inclusiv organizatiile non-profit, cat si institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pot fi beneficiari ai sponsorizarilor.
In contextul pandemiei, autoritatile publice au anuntat ca accepta sponsorizari din partea companiilor fie direct, prin institutiile publice, unitatile medicale (spitalele), dar si prin organizatia non-profit Crucea Rosie, care si-a pus la bataie toate resursele in combaterea acestui virus, prin sustinerea celor din prima linie si a pacientilor cu echipamentele necesare.
Unde pot merge banii din sponsorizari?
Sponsorizarea trebuie sa aiba un scop bine definit. In vremea pandemiei, sponsorizarile se pot acorda in anumite scopuri, si anume: stiintific, pentru cercetare fundamentala si aplicata (de exemplu pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicamentoase), umanitar (hrana pentru spitale), medico-sanitar (aparatura, echipamente de protectie medicala, alte consumabile pentru protejarea sanatatii oamenilor), de asistenta si servicii sociale (de exemplu, punerea la dispozitie de masini pentru cumparaturi destinate persoanelor varstnice).
De asemenea, ca regula generala, beneficiarul unei sponsorizari trebuie sa fie inregistrat in Registrul entitatilor/unitatilor de cult. In caz contrar, compania care acorda sponsorizarea nu beneficiaza de creditul fiscal prevazut de reglementarile in vigoare. Insa institutiile publice nu au obligatia inscrierii in acest registru, asadar firmele pot obtine creditul fiscal acordat pentru sponsorizare in aceste cazuri.
De ce fel de documentatie avem nevoie?
Societatile trebuie sa se asigure ca exista un contract incheiat intre parti inainte de acordarea sponsorizarilor, contract care sa contina toate elementele prevazute de Legea Sponsorizarii (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea si drepturile si obligatiile partilor).
De asemenea, pentru sponsorizarile constand in bunuri materiale, acestea trebuie sa fie evaluate, prin actul juridic incheiat, la valoarea lor reala din momentul predarii catre beneficiar.
Daca societatea a achizitionat bunurile care sunt acordate ca sponsorizare, aceasta nu colecteaza TVA daca valoarea sponsorizarii nu depaseste 3‰ din cifra de afaceri calculata din perspectiva TVA, conform legii.
De asemenea, trebuie avut in vedere faptul ca, in cazul in care sponsorizarea nu indeplineste conditiile substantiale si pe cele prevazute in Legea Sponsorizari si in Codul Fiscal, pentru sumele / bunurile acordate drept sponsorizare nu se poate beneficia de credit fiscal.
Prin urmare, companiile pot contribui pe scara larga la combaterea COVID-19 prin sustinerea autoritatilor/institutiilor publice implicate in acest „razboi”, beneficiind, totodata, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit.
 
Material de opinie de Mihaela Popescu (foto), Director Servicii Fiscale, si Anca Preda, Consultant Senior Taxe Directe, Deloitte Romania

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter