RO EN
السلة فارغة

GUVERN: Masuri pentru reducerea duratelor de plata a facturilor catre constructori

Proiectele de infrastructura de transport se vor finanta prin mecanisme simplificate, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Guvern in sedinta din data de 17 noiembrie 2016. In acest sens, va fi creat un mecanism ce permite decontarea proiectelor fazate in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM) din fonduri europene, in valoare de 500 milioane de euro. Proiectele se afla in curs de implementare, printre acestea aflandu-se inclusiv autostrazile Sebes - Turda si Lugoj - Deva). Legislatia actuala nu a inclus pana astazi un astfel de mecanism.
O alta masura vizeaza evitarea blocajelor in procesul de decontare a sumelor alocate din bugetul de stat pentru lucrari de infrastructura: constructorii vor putea justifica sumele cheltuite din avansul pentru lucrari la finalul executiei, si nu la finalul anului calendaristic, asa cum se proceda pana acum.
De asemenea, potrivit actului normativ, vor fi asigurate fonduri de 234 milioane de lei din certificate verzi, pentru finantarea investitiilor la Magistralele de metrou 4, 5 si 6, astfel:
  • 64 milioane de lei pentru Magistrala 4 (Gara de Nord - Lac Straulesti);
  • 130 milioane de lei pentru Magistrala 6 (legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni);
  • 40 milioane de lei pentru Magistrala 5 (etapa I, pe tronsonul Drumul Taberei - Universitate).
Birocratia pentru decontarea facturilor catre constructori va fi simplificata, platile catre acestia urmand a fi efectuate pe masura ce lucrarile avanseaza. Sumele pentru plata constructorilor vor fi transferate din bugetul de stat la inceputul fiecarui trimestru, iar companiile beneficiare vor deconta cheltuielile constructorului in momentul prezentarii facturilor pentru decontare, nu ulterior. Se reduc astfel duratele de plata a facturilor catre constructori.
Auditul de siguranta rutiera va fi modificat astfel incat sa permita deschiderea circulatiei pe tronsoanele finalizate, imediat dupa receptia lucrarilor. In prezent, acest proces poate dura pana la 90 de zile de la terminarea proiectului.
"Vor fi incheiate contracte de performanta, in cazul companiilor de drumuri (CNAIR SA) si cai ferate (CFR SA), pentru a facilita accesarea fondurilor structurale in sectorul de transport. In acest fel, companiile vor duce la bun sfarsit proiectele stabilite si finantate din fonduri structurale, fara a putea fi influentate de orice alti factori", se arata in hotararea adoptata de Guvern.
Mai mult, va fi posibila incheierea de parteneriate intre Ministerul Transporturilor si autoritatile publice locale pentru a realiza documentatii tehnico-economice (studii de fezabilitate si proiecte tehnice de executie), pe cheltuiala acestora, care sunt necesare pentru constructia variantelor ocolitoare si a legaturilor resedintelor de judet la autostrazi si/sau drumuri expres. Aceasta masura va stimula implicarea autoritatilor locale in implementarea proiectelor de infrastructura de transport si va accelera ritmul dezvoltarii infrastructurii nationale.
Ordonanta de Urgenta reprezinta continuarea masurilor continute de OUG nr. 7/2016, aprobata de Guvern in luna martie 2016, care prevedea simplificarea procedurilor de avizare a proiectelor de infrastructura de transport.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter