RO EN
السلة فارغة

ARMO: Adoptia comertului online a crescut cu 22,8% in mediul rural, in 2022

Comertul online ia amploare tot mai mare in Romania atat la nivel urban, cat si la nivel rural, unde inregistreaza o crestere in 2022 care a mai redus decalajul traditional intre sat si oras. Conform datelor publicate de Institutul National de Statistica (INS), numarul romanilor cu resedinta in zone rurale care comanda online a crescut cu 22,8% in ultimele 12 luni, peste cresterea de 10% inregistrata in randul clientilor din urban. Totusi, sub aspect general, ponderea persoanelor din mediul urban care fac cumparaturi online ramane in continuare crescuta (71,5%), fiind cu 13,2 puncte procentuale mai mare decat a celor din mediul rural (58,3%).
Cresterea din ultimul an din zonele rurale a fost sustinuta atat de penetrarea extinsa a internetului mobil, cat si de extinderea retelelor fixe si dezvoltarea infrastructurii de livrare care au dus beneficiile comertului online la nivel national. In acest sens, cele mai recente date publicate de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANCOM) arata ca ritmul de crestere a numarului de conexiuni la internet din mediul rural este cu 3% mai mare fata de cel din urban, pe care il depaseste cu un procent. Astfel, raportat la 100 de gospodarii, rata de penetrare a internetului a ajuns la 75% la nivel national (81% in mediul urban si 66% in mediul rural). In egala masura, extinderea la nivel national a retelelor de puncte de livrare a contribuit la dezvoltarea sectorului ecommerce in zonele rurale apropiate de orase.
„Tot mai multi clienti din mediul rural au comandat online in 2022 si au evitat deplasarile lungi si costisitoare pentru cumparaturi, care cresc odata cu aglomeratia de Sarbatori. In aceasta perioada, pentru o sesiune obisnuita de cumparaturi, un client din rural castiga in medie peste 2 ore si economiseste 80 de lei comandand online, comparativ cu achizitionarea din magazinele traditionale, potrivit calculelor noastre. Clientii din zonele rurale comanda din toate categoriile, de la fashion, cosmetice, electronice, articole sportive si pentru ingrijirea casei, cadouri si chiar comanda de la restaurante (21,7%). Ba chiar, procentual, sunt peste cei din mediul urban cand vine vorba de haine sau accesorii vestimentare si carti. Ne asteptam la un record de comenzi de sarbatori in zonele rurale anul acesta, iar ca oamenii sa aleaga fie livrarea in fata portii, fie la un punct de livrare”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO).
Potrivit calculelor ARMO, pentru un client care locuieste intr-o comuna situata la 35 de km de cel mai apropiat oras, o sesiune de cumparaturi presupune, in medie, pana la 3 ore petrecute in trafic si in magazin. Acest timp se traduce intr-un buget suplimentar de peste 115 de lei, 40 lei reprezentand costul combustibilului dus-intors si 75 lei costul a trei ore pierdute pe drum, raportat la salariul mediu net lunar, cu un cost orar de 25 lei. In timp ce, pentru un client care va face aceleasi cumparaturi in online, costul va fi de 30 de lei, inclusiv taxa de livrare si timpul de 40 de minute petrecut, in medie, online pentru a gasi produsele preferate de Sarbatori.
Desi ponderea celor din mediul rural care fac cumparaturi online este mai mica, preferintele in ceea ce priveste produsele coincid in mare masura cu cele ale clientilor din urban, potrivit INS. Astfel, topul produselor achizitionate in rural este format din fashion, incaltamine sau accesorii (78,3%), produse cosmetice (24,9%), produse de curatare si de igiena personala (18,7%). In acelasi timp, in zonele urbane, utilizatorii de internet au cumparat imbracaminte, incaltamine sau accesorii (76,6%), produselor cosmetice (27,1%) si a articolelor sportive (18,3%).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter