Angajatii care lucreaza de la distanta reprezinta aproape doua treimi (60%) din forta de munca. Cu toate acestea, mai putin de jumatate dintre companii au politici de lucru la distanta la nivelul intregii organizatii, unul din trei angajati folosind propriul dispozitiv pentru munca, potrivit unui nou raport Accenture. Raportul, intitulat "Honing Your Digital Edge", include un sondaj realizat pe un esantion de 5.400 de angajati si 12 CIO (Chief Information Officer) din noua industrii si 12 tari. Potrivit acestuia 25% dintre angajati se confrunta periodic cu probleme in ceea ce priveste tehnologiile de lucru la distanta. Companiile identificate ca fiind fluente digital au o probabilitate de 5,4 ori mai mare sa prognozeze o crestere ridicata a veniturilor in urmatorii trei ani, sunt considerate un loc de munca foarte bun de catre majoritatea angajatilor (69%) si conduc topurile de satisfactie a clientilor (68%).
Fluenta digitala reprezinta masura in care persoanele adopta si folosesc tehnologiile digitale pentru a deveni mai informate, mai conectate si mai eficiente. Companiile care pun accent pe fluenta digitala au angajati mai activi si conduc la capitolul inovatie si servicii pentru clienti.
"Cand a lovit pandemia, toata lumea a trebuit sa actioneze rapid si sa-si accelereze transformarile digitale, cu toate acestea, putine companii erau suficient de mature digital pentru a se deplasa la scara si viteza necesare tranzitiei si deblocarii valorilor. Ca sa aiba succes in conditiile actuale, companiile trebuie sa isi perfectioneze abilitatile digitale, sprijinindu-i pe angajatii lor sa identifice oportunitati de consolidare a abilitatilor si de dezvoltare a potentialului si ingeniozitatii", a declarat Eva Sage-Gavin, Global Talent & Organization/ Human Potential lead la Accenture.
Ce presupune fluenta digitala
Pentru a ajuta companiile sa ia masuri care sa le imbunatateasca perspectiva si viteza necesare supravietuirii si dezvoltarii, raportul Accenture prezinta un cadru de lucru care integreaza oportunitatile digitale ale unei organizatii. Cele patru elemente de baza ale fluentei digitale includ: Fundatii digitale, Operatiuni digitale, Leadership si cultura digitala si Coeficientul tehnologic al fortei de munca.
"Desi transformarea digitala a fost o prioritate in ultimii ani, exista inca un decalaj major intre fundatia tehnologica de care dispune o companie si abilitatile sau instrumentele digitale de care au nevoie angajatii pentru a fi creativi in noile conditii de lucru. Promovarea unei forte de munca fluente din punct de vedere digital inseamna reducerea acestui decalaj al companiei de multe ori pornind de la varf. CIO-ul este esential pentru a realiza acest lucru, transformandu-si rolul de la simpla dotare a angajatilor cu infrastructura digitala la valorificarea entuziasmului lor de a stimula inovatia in companie", a precizat Emma McGuigan, Intelligent Platform Services lead la Accenture.
***
Sondajul Accenture 2020 privind rezilienta fortei de munca globale isi propune sa inteleaga mai bine mentalitatile, caracteristicile si parghiile organizationale de care este nevoie pentru o forta de munca adaptata la digital. Am analizat peste 5.400 de angajati din 12 arii geografice in perioada mai - august 2020. Zonele cercetarii noastre includ Australia, Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, India, Japonia, Singapore, Spania, Marea Britanie si Statele Unite. In plus, cercetarea acopera noua sectoare: banci/ piete de capital; comunicatii, mass-media si tehnologie; asigurari; bunuri de consum si servicii; high tech; retail; aerospatial si aparare; energie; petrol si gaze. Pentru a consulta gratuit raportul, click aici!