RO EN
Coșul este gol

CONSITRANS: Proiectare si consultanta pentru extinderea aeroportului din Oradea

Consitrans asigura servicii de proiectare si consultanta la unele dintre cele mai importante proiecte din Romania, printre care se numara si Aeroportul Oradea, in dezvoltarea caruia se implica de mai multi ani. Acesta este una din principalele porti de intrare in tara din zona Regiunii Transilvania de Nord (Nord-Vest), se afla in judetul Bihor, la circa 5 km de municipiul Oradea, in imediata vecinatate a drumului national DN79. Regiunea este traversata de cinci drumuri europene, are in constructie o autostrada si beneficiaza de 4 aeroporturi internationale.
Potrivit specialistilor de la Consitrans, principalele deficiente ale aeroportului sunt legate in special de capacitatea redusa a terminalelor de pasageri de procesare si slaba conectivitate a acestuia in raport cu trama stradala. Ca urmare a analizei situatiei existente, este necesara extinderea terminalului de pasageri dimensionat in conformitate cu traficul estimat, de 400 de pasageri la ora de varf pe fiecare dintre cele 4 fluxuri de plecari/ sosiri - interne/ externe. Prin realizarea acestei investitii, se va rezolva principala disfunctionalitate a aeroportului si anume capacitatea insuficienta a terminalelor existente de procesare, fapt ce a condus in repetate randuri la congestionari in procesarea pasagerilor si bagajelor, ducand la intarzieri ale curselor aeriene.
 
 
Intr-o prima etapa, odata cu realizarea extinderii terminalului de pasageri, se va reconfigura reteaua de drumuri de acces, astfel incat sa se asigure circulatia catre terminalul extins. In a doua etapa se va realiza extinderea parcarii de scurta durata impreuna cu drumurile de acces perimetrale si reconfigurarea in zona giratoriului de la DN79.
In vederea realizarii extinderii terminalului se vor reloca retelele de apa si canalizare, din jurul Terminalului 1 (T1), care sunt afectate de extindere. Pentru alimentarea cu energie electrica a noului terminal se va realiza un post de transformare in proximitatea acesteia, cu traseele de alimentare aferente.
Obiectivele generale ale proiectului de extindere sunt:
  • Realizarea unui corp adiacent cu regim de inatime Parter, avand o inaltime maxima 10m de la cota 0 pentru acomodarea fluxurilor si a spatiilor pentru plecari Schengen si Non-Schengen ale Aeroportului Oradea - prelungirea Terminalului 1 existent pentru a mari suprafetele destinate fluxului de plecari interne si externe;
  • Reconfigurarea Terminalului 1 existent pentru acomodarea fluxurilor marite pentru sosiri Schengen si Non-Schengen, completarea platformei de beton din estul terminalului astfel incat sa se asigure imbarcarea si debarcarea pasagerilor in conditii optime;
  • Realizarea unui corp adiacent regim de inaltime P+1E cu inaltime maxima 10 m de la cota, cu destinatie de spatii pentru birouri si flux de plecari si sosiri VIP.
 
 
Terminalul T1 se va extinde, astfel incat acesta sa fie prevazut cu toate functiunile necesare unei astfel de activitati. Suprafata construita existenta a terminalului T1 este de 2.925 mp si, prin extindere, se va ajunge la circa 12.500 mp. Extinderea se propune a se realiza preponderent pe zona de sud a terminalului T1 existent, intrucat in acea zona deja exista platforma aeroportuara ce faciliteaza accesul pasagerilor.
Suprafetele se vor calcula pentru a functiona la un trafic de 400 de pasageri/ flux/ ora. Fluxurile principale prevazute sunt urmaoarele: Plecari Schengen, Plecari Non-Schengen, Sosiri Schengen si Sosiri Non-Schengen.
Pe langa fluxurile aeroportuare se vor realiza spatii comerciale, birouri pentru personalul administrativ, de handling, de securitate si pentru reprezentantii institutiilor cu atributii de control: Politia de Frontiera, Politia Transporturi Aeriene, SRI si Vama.
 
 
Pentru facilitarea accesului la noile zone extinse ale terminalului se propune reamenajarea si extinderea retelei de drumuri de acces, astfel incat sa se faca o deservire optima a fluxului de pasageri. Pe acest drum de acces se va prevedea un sens giratoriu, ce va lega cele doua terminale ale aeroportului care va asigura si accesul catre pista. 
In zona din fata noului terminal se va realiza o suprafata pietonala, pentru stationarea pasagerilor inainte de intrarea in terminal sau la iesire. In zona de nord-vest a obiectivului, se va lua in considerare viitorul proiect de extindere a liniei de tramvai pana la aeroport si se va coordona amenajarea exterioara cu respectivul proiect.
In vederea aplicarii cerintelor Near Zero Emissions Building (nZEB) se va avea in vedere economisirea energiei electrice si utilizarea cu precadere a resurselor regenerabile. Pentru a se obtine acest deziderat se propune utilizarea cat mai eficienta a resursei geotermale pentru incalzirea cladirii existente si a extinderii, eficientizarea izolatiei cladirii existente, invelitoare si fatade cat mai eficiente energetic pentru extinderea terminalului si utilizarea panourilor fotovoltaice pentru producerea de energie electrica.
Consitrans este promotorul noilor tehnologii atat in activitatea de proiectare, realizand acest proiect folosind proiectarea colaborativa BIM, cat si in aplicarea de solutii constructive inovative.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter