Conducerea companiei MAMBricolaj a anuntat decizia de a reanaliza strategia de investitii si oportunitatea atragerii de fonduri noi de la investitori. Reteaua nu a deschis magazinul din Brasov, pe care il planificase la inceputul anului trecut si a amanat deschiderea altor unitati pana in primul semestru din 2022. Totusi, planurile companiei pe termen mediu nu sunt afectate, managementul MAMBricolaj confirmand ca, pentru urmatorii 5 ani, planul de dezvoltare a retelei de magazine ramane o tinta strategica prioritara si isi propune sa ajunga la 12 magazine la nivel national, in principalele orase mari si mijlocii - Brasov, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Constanta, dar si cu un nou centru comercial in Bucuresti. In prezent, compania opereaza trei magazine in Bucuresti (Morarilor, Luica, Prelungirea Ghencea) si un magazin online.
"In urma unui proces de analiza si de evaluare atent, cu scopul de a minimiza riscurile financiare pentru investitori, dar si potentiale pierderi pentru companie, ca urmare a nedeschiderii magazinului din Brasov si amanarii deschiderii altor locatii pana in primul semestru din 2022 si concentrarea resurselor pentru stabilizarea robusta a retelei actuale de magazine, administratorul si managementul companiei au decis reanalizarea strategiei de investitii si oportunitatea atragerii de fonduri noi de la investitori. Ca efect al acestei decizii strategice si al orientarii companiei catre consolidarea retelei existente de magazine, managementul companiei a decis reconsiderarea prioritatilor in perioada imediat urmatoare, iar toate actiunile pe care le va face sa aiba drept scop principal securizarea investitiei actuale si limitarea oricaui potential impact nefavorabil pentru companie si investitori", se arata intr-un comunicat MAMBricolaj.
Compania a incheiat anul 2021 cu o crestere de 34% a cifrei de afaceri fata de nivelul din 2020, in linie cu performanta de crestere a vanzarilor in reteaua de magazine pe ultimii 3 ani si peste nivelul prognozat al pietei de bricolaj si accesorii mobilier pentru anul 2021. In acelasi interval, numarul de clienti a crescut, potrivit datelor companiei, cu 19,5%, numarul de tranzactii a fost cu 22% peste nivelul din 2020, in timp ce valoarea bonului mediu a crescut, totodata, cu 12% pe parcursul lui 2021, fata de anul anterior.
"In ciuda contextului complex de piata al cresterii preturilor pe lantul de aprovizionare si a scaderii puterii de cumparare, in 2021, capitalurile proprii ale companiei au crescut cu peste 20% fata de 2020. Gradul de indatorare a companiei este la un nivel foarte scazut si lichiditatea curenta buna, compania finantand necesarul de capital de lucru din resurse proprii", mai precizeaza reprezentantii MAMBricolaj.
***
MAM Bricolaj a fost infiintata in 2011 de catre Cristian Gavan, avand ca principale directii de business comercializarea de materiale si accesorii de mobila si produse conexe, bricolaj si oferirea de servicii de proiectare in mobila. Fondatorul MAM Bricolaj, Cristian Gavan (foto), detine 67,5% din actiunile companiei, iar restul actiunilor sunt detinute de persoane fizice si juridice.