RO EN
The cart is empty

BRAILA: Podul suspendat peste Dunare va fi dat in circulatie pe 6 iulie

Podul construit peste Dunare la Braila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa, va fi dat in circulatie pe 6 iulie, a anuntat, vineri, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
"Am hotarat impreuna cu colegii, si cu autoritatile publice locale, si cu colegii de la CNAIR, si cu antreprenorul sau companiile care au lucrat aici, pentru ca nu e vorba doar de una singura, ca darea in circulatie sa fie facuta cat de repede putem si asta inseamna 6 iulie. In 6 iulie vom putea sa dam in circulatie, pe varianta Macin. Lucrarile sunt in proportie de aproape 100% finalizate. Mai sunt cateva lucruri de pus la punct. In rest, toate sunt finalizate", a declarat Sorin Grindeanu dupa o vizita la podul de la Braila.
Potrivit ministrului Transporturilor, pentru a permite demontarea macaralelor, circulatia pe pod va fi restrictionata pe timpul noptii pentru o perioada.
"Am luat decizia de a da drumul la circulatie cat se poate de repede, spuneam in 6 iulie, desi vor mai urma lucrari. Asa cum bine stiti, pana la sfarsitul anului trebuie data in circulatie si varianta Jijila si se va termina si aceasta, dar, urmatoarele saptamana dupa darea in circulatie vor trebui demontate aceste macarale mari. Si atunci am avut de ales intre doua variante: ori mai tinem o luna si ceva, doua pana reusesc sa dea jos aceste macarale, sa le demonteze, si-ar insemna sa treaca tot sezonul estival, cand va fi folosit foarte mult acest pod, ori sa facem un program astfel incat sa poata fi folosit podul, iar anumite ore sa fie folosite pentru demontarea acestor macarale. Ca sa fiu mai exact, si cred ca este decizia corecta, de a lasa deschisa circulatia tot weekendul, fara niciun fel de intrerupere, pentru ca noi credem ca va fi cea mai circulata perioada si, de asemenea, de dimineata de la 6,00 pana seara la 8,00-9,00, sa fie deschisa circulatia, urmand ca pe timpul noptii sa poata sa faca aceste lucrari de demontare a macaralelor, aceste lucrari neputand fi facute sub trafic, pentru ca ar pune in pericol viata celor care vor folosi acest pod. Cred ca e varianta corecta pentru ca acest pod sa se poata folosi mai repede, urmand ca intr-o luna si jumatate, doua, cat dureaza toata aceasta demontare, sa se termine aceste lucrari si sa poata fi folosit podul pe intreaga perioada a zilei", a precizat Grindeanu.
Constructia podul suspendat peste Dunare a inceput in anul 2017.
Pentru realizarea podului suspendat peste Dunare s-au folosit aproximativ 81.000 kilometri de fir de otel, greutatea totala a celor doua cabluri principale fiind de 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totala de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone.
Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Braila si 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizarii, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale si al lungimii.
Lungimea drumului principal Braila - Jijila este de 19,095 kilometri, iar lungimea drumului de legatura cu DN22 Smardan - Macin este de 4,328 kilometri.
Constructorul Drumului Expres Galati - Braila este Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde lei cu TVA. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter