RO EN
The cart is empty

GUVERN: Semnare contracte pentru constructia infrastructurii rutiere si de metrou

La Palatul Victoria, in prezenta doamnei Viorica Dancila, Prim-Ministrul Romaniei, si a Ministrului Transporturilor, domnul Razvan Cuc a avut loc ceremonia de semnare a trei contracte pentru realizarea de proiecte de investitii in infrastructura de transport.
Primul contract incheiat de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A - CNAIR cu Compania Porr Construct SRL vizeaza realizarea Sectiunii 1 Sibiu - Boita (km 0+000 - km 13+170) din Autostrada Pitesti - Sibiu. Valoarea contractului este de 612.647.863 lei fara TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fara TVA, avand un cost/ km de 10 milioane Euro fara TVA. Lungimea totala a Sectiunii 1 Sibiu - Boita este de 13,17 km.
Al doilea contract semnat de catre CNAIR si Asocierea Aktor S.A. - Grecia - Euro Construct Trading 98 S.R.L. Romania se refera la proiectarea si executia Lotului 3 al Autostrazii Centura Sud a Municipiului Bucuresti. Valoarea contractului este de 853.422.022 lei, fara TVA (echivalentul a 180 milioane euro).
Al treilea contract a fost cel semnat de catre Metrorex si Alstom Transport S.A. are in vedere furnizarea “Sistemului de siguranta si automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranta imbarcat pe tren si sistemul de informare dinamica (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera) inclusiv, Statia si Depoul Valea Ialomitei. Contractul in valoare de 112.923.292 lei, fara TVA va avea o perioada de executie de 9 luni.
Contract pentru constructia primei sectiuni din Autostrada Pitesti- Sibiu, Sectiunea 1
CNAIR si Compania Porr Construct au semnat la Palatul Victoria contractul pentru proiectarea si executia Sectiunii Sibiu - Boita (km 0+000 - km 13+170), cunoscuta si ca sectiunea 1 a Autostrazii Pitesti-Sibiu. Valoarea contractului cu a lungime de 13,17 km, este de 612.647.863 lei, fara TVA (echivalentul a 129 milioane euro).
Durata de realizare a contractului este de 48 luni, din care 12 luni (1 an) pentru proiectare si 36 luni (3 ani) pentru executia lucrarilor. Valoarea estimata a procedurii de licitatie a fost de 765.838.999 lei, fara TVA (aproximativ 161 milioane euro), iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 80% din valoarea estimata. Autostrada Sibiu - Pitesti (in lungime totala de aproximativ 123 km), va asigura conexiunea cu reteaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European.
Sectiunea 1 Sibiu - Boita reprezinta prima din cele 5 sectiuni ale autostrazii Sibiu-Pitesti iar traseul ei va incepe din zona localitatii Selimbar (la intersectia cu centura Sibiu) unde va fi construit un nod rutier care va deservi toate fluxurile de trafic, la o viteza de proiectare de 50-100 km/h. Autostrada va continua la vest de DN7, in paralel cu acesta, fiind amplasat intr-o zona colinara, pana la km 6, in zona localitatii Vestem.
In continuare, traseul autostrazii traverseaza la vest comuna Talmaciu precum si DJ 105G (Avrig - Marsa - Talmaciu - Sadu) pana in zona localitatii Boita, unde este prevazut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporara a autostrazii Sibiu-Pitesti cu DN7.
Traseul in aliniament va fi proiectat la o viteza de 100 km/h pe o portiune de 5 km (din cauza constrangerilor fizice din teren), iar pentru restul de 8 km din traseu se va asigura o viteza minima de proiectare cuprinsa intre 120 km/h si 140 km/h
Pe traseul Sectiunii 1 (Sibiu - Boita) vor fi construite 8 poduri si pasaje si doua noduri rutiere la intersectia cu drumurile nationale.
Poduri si pasaje
1. Pod la km 2+110, in lungime de 117,00 m
2. Pod peste raul Tocilelor , in lungime de 373,00 m
3. Viaduct la km 6+310, in lungime de 323,50 m
4. Pod pentru trecere animale la km 7+190, in lungime de 32,00 m
5. Pasaj peste autostrada la km 9+600, in lungime de 50,00 m
6. Pod peste raul Sadu, in lungime de 44,20 m
7. Viaduct la km 10+470, in lungime de 414,70 m
8. Viaduct la km 12+375, in lungime de 651,40 m
Noduri rutiere - Nodul rutier Sibiu (km 0+000), care va asigura conexiunea dintre A1, Centura Sibiu, DN1 si DN7, proiectat la o viteza minima de 40 km/h. Nodul rutier Boita (13+000), care va asigura conexiunea cu DN7, proiectat la o viteza minima de 50 km/h.
 
Contract pentru constructia unui nou lot al Autostrazii de Centura Bucuresti
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A si Asocierea Aktor S.A. - Grecia - Euro Construct Trading 98 S.R.L. Romania au semnat la Palatul Victoria contractul pentru proiectarea si executia Lotului 3 al Autostrazii Centura Sud a Municipiului Bucuresti.
In valoare de 853.422.022 lei, fara TVA (echivalentul a 180 milioane euro), contractul a fost semnat in prezenta premierului Viorica Dancila si a ministrului transporturilor, Razvan Cuc. Lotul 3 al autostrazii de Centura Bucuresti Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km si este format din doua sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km. Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare si 30 luni (2,5 ani) pentru executia lucrarilor.
Valoarea estimata a procedurii de licitatie a fost de 866.336.303 lei, fara TVA (aproximativ 183.000.000 Euro), iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 98% din valoarea estimata. Autostrada de Centura Bucuresti Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (Bucuresti - Pitesti) si A2 (Bucuresti - Constanta), pe coridorul IV Pan European.
Traseul primului sector al Lotului 3 al autostrazii (Km 85+300 la Km 100+765), incepe de la intersectia cu DN 6, in zona localitatii Bragadiru si se termina la intersectia cu A1 (Bucuresti-Pitesti), langa localitatea Dragomiresti-Vale, trecand la sud-vest de localitatile Clinceni si Domnesti.
La km 93+150, traseul autostrazii de centura traverseaza CF 900 (Bucuresti - Craiova), iar in continuare, pe directia nord, traverseaza raul Sabar, la vest de Darvani si canalul de aductiune Arges, dupa care la vest de Ciorogarla traverseaza o padure, intersecteaza DJ 601 (km98+350), traverseaza paraul Ciorogarla (km 99+950) si DJ 602 (km 100+150) si se opreste la intersectia cu A1.
Traseul in aliniament va fi proiectat la o viteza de 140 km/h, iar in zonele unde aceasta nu este posibila (constrangerile fizice din teren nu permit) se va asigura o viteza minima de proiectare de 120 km/h. Traseul Sectorului 2 (Km 0+000 la Km 2+500 ), se desprinde din A1 (aprox. km 18+400) si ocoleste pe la est localitatea Bacu, unde intersecteaza DJ 601A (Dragomiresti Vale - Bacu), la km 2+500.
Elementele geometrice in plan ale traseului au fost proiectate pentru viteza de 140 km/h, cu o raza minima de racordare in plan de 4.000 m. In cadrul contractului vor fi proiectate si executate 13 poduri si pasaje si 1 nod rutier.
Poduri si pasaje
1. Apeduct BRAGADIRU, in lungime de 143,40 m
2. Pasaj peste CF BUCURESTI - CRAIOVA, in lungime de 512,10 m
3. Pod peste raul SABAR, in lungime de 85,20 m
4. Pod peste Apeduct OGREZENI, in lungime de 143,40 m
5. Pasaj peste DJ 601, in lungime de 163.50 m
6. Pod peste raul CIOROGARLA, in lungime de 88, 20 m
7. Pasaj peste A1, in lungime de 112,20 m
8. Pasaj pe DC 126 (KM 86+791), in lungime de 78,25 m
9. Pasaj pe D.E. (KM 89+748), in lungime de 78,25 m
10. Pasaj pe DC 125 (KM 91+350), in lungime de 78,25 m
11. Pasaj pe DC 128 (KM 94+277), in lungime de 78,25 m
12. Pasaj pe DC 158 (KM 95+910), in lungime de 78,25 m
13. Pasaj pe DJ 602 (KM 100+245), in lungime de 78,25 m
Nod rutier - La intersectia cu Autostrada Bucuresti - Pitesti (A1) a fost prevazut un nod rutier de tip trefla, iluminat pe timp de noapte. Geometria bretelelor nodului rutier asigura o viteza de 40 km/h pentru cele interioare si de 60 km/h pentru cele exterioare, iar circulatia pe acestea se va desfasura unidirectional.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter