RO EN
Košík je prázdný

ALFA Software mizeaza pe o noua majorare de 10% a businessului, in anul 2022

Alfa Software, unul dintre furnizorii de sisteme informatice cu cea mai dinamica ascensiune pe piata din Transilvania, a inregistrat o crestere de 10% a cifrei de afaceri din 2021 fata de anul anterior. Totodata, compania si-a marit cu 10% echipa de specialisti IT, pentru a consolida ritmul de generare de noi functionalitati, necesare in procesul de digitalizare a companiilor. Alfa Software este una dintre primele companii romanesti producatoare de sisteme ERP si a intrat in cel de-al 25-lea an de activitate. Pe termen mediu si lung, obiectivul principal al companiei este de consolidare a pozitiei favorabile pe piata de ERP din Romania si tinde, astfel, catre a revolutiona felul in care businessurile isi gestioneaza activitatea si spre a dezvolta permanent instrumente inovatoare pentru eficienta companiilor din Romania. In acest context, in anul 2022, Alfa Software isi va concentra resursele pentru dezvoltarea de module noi cu aplicabilitate imediata in verticalele: Productie, Constructii si Transporturi/ Expeditii. Unul dintre aceste module este cel de Management Documente, care va inlocui, in mare parte, operarea manuala a documentelor in ASiS ERP cu o componenta de inteligenta artificiala. O alta directie de dezvoltare in 2022 vizeaza verticala Transporturi/Expeditii. In acest sens, va fi creat un modul TMS, dedicat companiilor de transport.
Interviu cu Cristian Gabriel Pavel, directorul general al Alfa Software si manager cu o experienta profesionala de 30 de ani pe piata de software si tehnologia informatiei.
 
- Care sunt directiile generale catre care se indreapta companiile si autoritatile din Romania in procesul de transformare digitala?
- Autoritatile au facut pasi importanti spre digitalizare anul acesta prin introducerea sistemului E-factura si a declaratiei 406 SAF-T, care simplifica o buna parte din relatia contribuabililor cu statul roman. Noi, la Alfa Software, am aliniat sistemul integrat ASiS ERP cerintelor legislative, dar aceasta este doar o mica parte din ceea ce se poate face in aria de digitalizare a companiilor. Insa, transformarea digitala trebuie sa vina ca o cerinta din interiorul companiilor, nu ca un raspuns la factori exteriori. De aceea, incurajam companiile sa isi faca o lista de prioritati, sa revizuiasca procese care nu functioneaza la standardele dorite si noi ii ajutam sa le standardizeze si sa le transforme prin intermediul ERP-ului ASiS si a celor mai noi tehnologii din domeniu. Tendinta generala, in momentul de fata, este ca inteligenta artificiala sa preia procesele repetitive, economisind astfel timp si evitand erorile umane.
 
- Care sunt cele mai importante companii din domeniul constructiilor care utilizeaza solutiile pe care le comercializati si pentru ce versiuni au optat?
- Lucram cu foarte multe companii din domeniul constructiilor de drumuri. Printre acestea as putea mentiona: Diferit, Dimex 2000, Tirrena Scavi, Drumconstruct, CNAIR. Colaborarea cu clientii nostri din acest domeniu are la baza un parteneriat pe termen lung. Oferim de cele mai multe ori consultanta pe zona IT si recomandam, din cand in cand, un upgrade de versiune ASiS ERP, pentru ca aceste companii sa beneficieze de cele mai moderne facilitati. Versiunile utilizate de clientii nostri sunt diferite, in functie de bugetul dedicat de investitii in IT, de capacitatea oamenilor din companie de asimilare a noilor tehnologii sau de momentul implementarii solutiei ASiS ERP.
 
- Care a fost cifra de afaceri pentru anul 2021 si care estimati ca va fi valoarea acesteia in 2022?
- Alfa Software a avut o crestere a cifrei de afaceri cu 10% in 2021 fata de anul precedent, ajungand la 2,1 milioane de euro. Ne asteptam ca 2022 sa fie un an cel putin la fel de bun precum cel precedent si, in acest sens, estimam ca ne vom mentine ritmul de crestere anuala de 10%. Desigur, aceste estimari depind de contextul macroeconomic, dar si de mentinerea securitatii si pacii in regiunea noastra. Toate aceste elemente pot avea un impact semnificativ asupra intregii economii, nu doar asupra ritmului de dezvoltare a businessului nostru.
 
- Ce obiective aveti in vedere pentru anul 2022? Aveti in plan sa lansati noi servicii?
- In anul 2022, Alfa Software isi va concentra resursele pe dezvoltarea de module noi cu aplicabilitate imediata in verticalele: Productie, Constructii si Transporturi/ Expeditii. Unul dintre aceste module este cel de Management Documente, care va inlocui, in mare parte, operarea manuala a documentelor in ASiS ERP, cu o componenta de inteligenta artificiala. Prin intermediul acestui modul, care va include o functie de OCR-izare, documentele, indiferent de formatul lor (poza, pdf) vor fi "citite", interpretate si asimilate de ASiS ERP ca informatie structurata. Ganditi-va ce impact poate avea o astfel de functionalitate pentru companiile de constructii! De la trimiterea pozei cu documentul de pe santier catre sediul central al companiei, unde acesta este operat, se face trecerea la un nou mod de lucru. Documentul, indiferent de format, se incarca in sistemul ASiS si este preluat automat in structura ERP-ului.
O alta directie de dezvoltare in 2022 vizeaza verticala Transporturi/ Expeditii. In acest sens, va fi creat un modul TMS, dedicat companiilor de transport. Acesta va avea capacitatea de a realiza simulari, planificari de rute, integrari in timp real via API-uri cu: solutii de Tracking-GPS, burse de transport, benzinarii si sisteme de taxare. Va dispune inclusiv de o aplicatie dedicata pe telefonul mobil pentru soferi. Speram sa lansam acest modul la sfarsitul lunii mai.
 
- Cu ce dificultati va confruntati in activitatea curenta?
- La Alfa Software suntem o echipa de specialisti cu peste 15 ani de experienta in domeniul solutiilor ERP. Acest lucru ne ajuta sa intelegem mult mai bine cerintele clientilor nostri sa oferim exemple de bune practici din domeniu si sa ne optimizam munca. Una dintre dificultatile cu care ne confruntam este sa atragem oameni pasionati de acest domeniu, ca sa inteleaga cum functioneaza businessurile romanesti, provocarile cu care se confrunta si sa gaseasca cele mai bune solutii pentru a le simplifica modul de functionare.
De asemenea, in compania noastra punem accentul pe etica in munca si ne dorim ca angajatii nostri sa fie cu adevarat implicati in ceea ce fac pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter