Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Aprilie 2024
Hilti
PAGINA PERSONALIZATA


OPTIMEDIA SRL

OPTIMEDIA SRL

Adresa: Calea Santandreiului nr. 38, Oradea, Judet BIHOR
Telefon: 0259/442.821, 0259/442.823
Fax: 0259/442.821
E-mail: marketing@optimedia.eu
Web site: www.optimedia.eu
Domenii: Tamplarie din PVC | Tamplarie din aluminiu
Descriere activitate
Producători de tamplarie din PVC , aluclip si si aluminiu.
Prezentare companie/institutie
OPTIMEDIA: Investitii pentru eficientizare si cresterea productivitatii
 
 
 
 
 
 
Marius Pantis (52 de ani)
Functia/Firma: director general, Optimedia;
Experienta profesionala: 27 de ani in domeniul tamplariei termoizolante.
 
La momentul actual, Optimedia se plaseaza in topul producatorilor locali de tamplarie termoizolanta, fiind totodata, printr-o sustinuta activitate de export, unul dintre cei mai importanti competitori din bransa, la nivel european si international. De-a lungul intregii sale existente, compania din Oradea a promovat calitatea, alegand sa livreze clientilor ansambluri de ferestre/usi avand caracteristici optime de performanta. Politicile de investitii implementate in ultimele doua decenii au vizat adoptarea celor mai recente inovatii tehnologice si a unor procese moderne de fabricatie, care au permis companiei sa ofere produse si servicii impecabile beneficiarilor sai. Demarata in 2006, activitatea de export a fost o constanta operationala in ultimii 15 ani, la momentul actual Optimedia colaborand eficient cu peste 2.000 de parteneri in Europa, care se adauga retelei formate din mai mult de 60 de showroom-uri si dealeri active in Romania. Colaborarea cu furnizori de calibru, cum ar fi Profine, Veka, Winkhaus, Maco, Reynaers, Cortizo, Alumil si Saint-Gobain Glass reprezinta la randul sau o garantie a calitatii, avand o contributie importanta, alaturi de profesionalismul echipei Optimedia, la atingerea obiectivului de a deveni un lider al pietei europene de tamplarie din PVC si aluminiu. In continuare, Marius Pantis, director general al firmei, se refera la conjunctura actuala si perspectivele de dezvoltare a companiei pe termen scurt.
 
- Cum a evoluat cifra de afaceri in anii pandemiei si care este nivelul la care a ajuns la finele lui 2021?
- Daca in anul 2020, vanzarile companiei noastre se ridicau la 31 milioane de euro, fiind in crestere cu 5% fata de 2019, in urmatorul exercitiu financiar incasarile au sporit cu 45%, cifra de afaceri ajungand la cota de 45 milioane de euro. In primul semestru al anului in curs, datele de care dispunem indica faptul ca inregistram un avans de 60% fata de perioada corespunzatoare din 2021. Referitor la aceasta dinamica, putem afirma ca ceea ce ne dorim, in principal, este o crestere sanatoasa.
- Care a fost investitia cea mai importanta realizata in ultima perioada si la cat s-a ridicat aceasta?
- Cea mai semnificativa investitie din ultimele luni a fost realizata in cadrul departamentului de productie a geamului termoizolant. Valoarea acesteia este de peste cinci milioane de euro. In luna decembrie a anului precedent am finalizat o hala de 2.700 mp pentru debitarea sticlei, iar in primavara lui 2022 am instalat un depozit automat pentru sticla, plasat in paralel cu depozitul initial, o linie automata de debitare a vitrajelor, un centru automat de slefuire si spalare a sticlei si, cel mai important, o line automata rapida de asamblare a pachetului de geam termoizolant echipat cu bagheta-distantier de tip TPA. Conform estimarilor noastre, pachetul vitrat cu TPA (sau TPS, dupa cum mai este cunoscut in bransa acest produs, in functie de furnizorul liniei de fabricatie) va consemna o crestere masiva in ceea ce priveste cererea in urmatorii ani, datorita productivitatii sporite si a calitatii produsului finit. Robotul care aplica TPA deruleaza operatiunea respectiva cu mare acuratete, eliminandu-se astfel probleme legate de alinierea baghetei-distantier. Aceasta investitie ne-a ajutat sa marim, practic, capacitatea de productie a sectiei de geam termoizolant cu 50%.
 
 
- Cum caracterizati situatia economica actuala, marcata de pandemie si de razboi? Ce perspective intrevedeti in ceea ce priveste solutionarea problemelor curente?
- In timpul pandemiei, cele mai mari provocari au fost cauzate de gestionarea din punct de vedere sanitar a personalului din cadrul companiei, precum si de scaderea comenzilor pentru o perioada scurta de timp. De asemenea, dupa depasirea socului dat de intervalul in care a fost instituita starea de urgenta, ne-am confruntat cu multiple dificultati in planul aprovizionarii cu materii prime. Situatia actuala este caracterizata de instabilitate, pe fondul cresterilor accelerate ale preturilor la materiale si al lipsei de predictibilitate date de imposibilitatea de a estima efectele razboiului din punct de vedere social si economic. In urma cu trei ani, nu se astepta nimeni la o criza provocata de o pandemie globala si la un razboi in Europa, cu un impact economic global. Marea provocare este sa te pregatesti pentru asa-numita "criza neasteptata" si credem ca obiectivul respectiv poate fi atins prin obtinerea unor indicatori financiari buni si focalizarea pe parteneriate solide.
- Exista, in acest moment, oportunitati ce ar putea fi exploatate in favoarea companiei, chiar si in contextul actual?
- Din cauza cresterilor tarifelor la energie, exista un interes ridicat pentru sporirea eficientei termice a locuintelor, iar ferestrele cu geam termoizolant au un rol foarte important in acest sens. La nivel european, se implementeaza deja o serie de masuri de sprijin financiar pentru reabilitarea termica a cladirilor. In consecinta, credem cu tarie intr-o dezvoltare sustenabila a industriei noastre.
- In ce masura v-ati aliniat la "noua normalitate" care va urma si va fi indisolubil legata de digitalizare si Industry 4.0?
- Investim in mod continuu in automatizari si implementam o noua aplicatie software de tip ERP care sa ne permita o interconectare mai eficienta. In aceasta toamna, finalizam o hala pentru productia usilor din PVC, cu o suprafata de 4.200 mp si pana la sfarsitul anului vom instala cinci utilaje de sudura marca Grafsynergy. Construim, de asemenea, o hala pentru infolierea profilelor din PVC, cu o arie de 3.600 mp, in care, pe langa cele patru linii existente de caserare vom monta si un robot de infoliere. Pana la finele lui 2022 speram sa finalizam construirea unui depozit automat de gestionare a profilelor din PVC de la firma germana Kasto, capabil sa administreze 2.000 de paleti metalici pentru profile PVC. Pozitionarea depozitului automat intre hala de productie si noua hala de infoliere ne va ajuta la cresterea eficientei, a calitatii, precum si in demersul de gestionare inteligenta a stocurilor. In zona de logistica, instalam doua magazii automate Unitower cu inaltime de 13m, pentru depozitarea accesoriilor din PVC (profile de adaos , corniere, platbande etc). Credem ca o etapa importanta este reprezentata de realizarea automatizarii intre depozitul de materii prime, productie si logistica. In aceasta perioada marcata de incertitudini, eficienta este o necesitate nu o optiune si aceasta implica automatizari, software si un flux tehnologic foarte bine organizat. Cu toate acestea, convingerea noastra ramane ca oamenii constituie cel mai important activ al unei companii.
- Cum considerati ca vor decurge in viitor operatiunile de export, din perspectiva cresterii exigentelor de eficienta energetica?
- Pentru Optimedia, exportul este principalul motor de crestere. Directia europeana este aceea de reducere a poluarii, prin cresterea eficientei termice a cladirilor, de exemplu in Italia guvernul sprijinind cresterea performantelor termice a locuintelor cu un procent de pana la 110% din valoarea investitiei. Acest lucru ne-a ajutat si pe noi sa ne dublam vanzarile pe piata respectiva. Suntem convinsi ca proiecte asemanatoare vor continua nu doar in Italia, ci si in restul Europei in anii urmatori. De aceea cred ca in aceasta criza, industria ferestrelor va fi mai putin afectata decat economia globala, in ansamblul sau.
 
(articol aparut in revista Fereastra, editia Iunie/Iulie 2022)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left